Avatar billede thomasolesen Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

OCR-udskrivning fra C5 på Windows 2000

Vi har igennem længere tid brugt Windows 98 på vores netværk. Til udskrivning af fakturaer fra C5 har vi skrevet ud til LPT3, og igennem kontrolpanelet i Windows 98 \"hentet\" printerporten til netværksprinteren. Nu har vi imidlertid skiftet til Windows 2000, hvor printeren er sat op som TCP/IP-printer uden mulighed for at tildele LPT-port. Grunden til, at vi ikke udskriver til \"Standard Windows\"-printeren er, at vi som nævnt bruger OCR-skrift på vores fakturaer. Er der nogen, der kan hjælpe os med dette problem?
Avatar billede wilco Nybegynder
11. oktober 2001 - 11:41 #1
Hej Thomasolesen

Jeg sidder godt nok på en xal men det er den samme kerne...

I windows afvikleren, har du under generelt/Tilpasning/Brugerkonfiguration/printerer
mulighed for at oprette en bruger printer (denne bruger printer kan også gælde for alle :)  )

Under Output enhed kan jeg vælge de 2 ip printere som jeg har på vores netværk.

/wilco
Avatar billede thomasolesen Nybegynder
11. oktober 2001 - 15:27 #2
Jeg er med så langt, tak for det. Vores fakturaprinter er opsat efter standarden \"HP LaserJet IV L/4LM\", som er en DOS /OS-2 printer. Men for at vælge Output-enheden, som du foreslår, er det nødvendigt at printeren er en GUI-printer [og som jeg har forstået, menes der her \"Windows-printer\"]. Er der nogen steder, jeg kan ændre dette uden at skulle starte forfra med opsætningen? Det er nemlig ikke mig selv, der har lavet opsætningen, og jeg kan se, at der er tilføjet både linieafstande, skrifttyper og papirformater...
Avatar billede wilco Nybegynder
11. oktober 2001 - 16:04 #3
Hej igen

Det kan jeg svare definitivt nej til :(

Du kan ikke lave en \"dos\" driver om til \"windows\".

Både jeg selv og et par kollegaer har kæmpet en brav kamp på den front..

Desuden skal du være med på at de Escape sekevenser du bruger under dos ikke sikkert har en funktion under windows!

så jeg er bange for at du må forfra igen og så prøve med de forskellige sekvenser...

evt. tag kontakt til en forhandler eller Navision Software A/S

Det er muligt at Navision kan hjælpe dig... evt. men en windowsdriver fra C5 Light.

/wilco

Avatar billede tommypedersen Nybegynder
14. oktober 2001 - 10:43 #4
Hvorfor bliver i ikke bare ved med at udskrive til LPT3: - Kommandoen for at tilslutte en LPT port under NT/2000 til en ekstern printer er:
NET USE LPTX: \\\\server\\share - hvor X = portnummer, server er navnet på den eksterne printerserver el. boks og share er navnet på det netværksshare printeren har.
Du kan ikke bruge standard windows printeren til at skrive OCR-B - ESC sekvenserne kommer ikke igennem windows-driveren
/Tommy
Avatar billede thomasolesen Nybegynder
14. oktober 2001 - 12:43 #5
Se, dér var noget, jeg kunne bruge. Det fungerer vist efter hensigten... Mange tak for hjælpen!
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
14. oktober 2001 - 13:50 #6
Tak for det! - Det er hurtigere at tjene points på eksperten end i ringen - det var lige en hilsen til Brian.
/Tommy