Avatar billede peter1980 Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:13 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ATI Radeon 64 MB DDR VIVO. M. TV-out problemer

Hejsa
Jeg har en p4-1700ghz, med et abit TH7II bundkort.
der er 256 RDRAM
2*30gb ibm ide100/7200rpm/2mb
lite-on 12*10*32 brænder
MacPower Digital Doc5
Ati Radeon 64 MB ddr VIVO
Soundblaster live
og et 3com netkort.
Der er installeret win2000 spk1; Directx8,0. Win ME; Directx8,0 og win98 se; Directx8,0

Jeg har nu prøvet at få mit tv-out til at virke. Har prøvet følgende:
Win2000: 3 forskellige drivere(men kun dem som er beregnet til kortet).
Win ME: 3 forskellige drivere.
Win 98 se: 2 forskellige drivere.
I opløsningerne 1280*1024/1024*768/800*600/640*480
kortet er tilsluttet via composite kabel til et scart stik.
Har også prøvet ovennævnte Via vcr (også videre til tv)
Men virker ikke.... Nogen Forslag??
Avatar billede peter1980 Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:15 #1
har forresten og prøvet med pal b og g...
Avatar billede -sofus- Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:21 #2
Lad vær med at smide det i video\'en men direkte i tv\'et.
Ellers
Har du overvejet at de grafik kort var i stykker ??  smid det efter forhandleren og få et nyt,,, at sætte et Radeon kort til tv burde ikke være den store videnskab,,,
Avatar billede jnielsen Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:26 #3
Hvis TV-udgangen er Super VHS skal dit TV også understøtte det, ellers kan du godt får problemer der,
Husk at dit fjernsyn skal være tændt når du tilslutter compenb
Avatar billede marz* Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:27 #4
har du slået tv out til i driverne :) ???
har du checket kablet

marz*
Avatar billede makse Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:16 #5
Har du ikke muligheden for at aktivere det i skærm egenskaber, eller kommer der bare ikke noget billede?

Sæt evt. opdateringshastigheden til 60/50 Hz.
Avatar billede peter1980 Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:22 #6
Jeg prøver lige at sætte computeren ud gang til tv mens det er tændt,,, havde jeg ikke tænkt på,, kortet skifter automatisk til 60hz når jeg sætter mit stik i computeren.
har tjekket kablet, men hvordan sætter jeg tv-out til i driverne<<marz*??
Avatar billede makse Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:34 #7
I skærmegensakber > Indstillinger > Avanceret > Fanen Skærm, skulle du kunne slå det til.

Husk også at man normalt skal havde fjernsynet tændt, før man tænder for computeren.
Avatar billede makse Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:37 #8
Avatar billede peter1980 Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:40 #9
Jeg har prøvet det der med fjernesynet, (tændt inden jeg booter) virker ikke hverken i ME eller 2000.
Husk også at man normalt skal havde fjernsynet tændt, før man tænder for computeren. <<<<<makse<<<
Jeg har et faneblad hvorpå der står Displays. har kan jeg \"tænde/slukke\" for Monitor og Tv. Men når begge er trykket ind(enabled) bliver de røde?!?! normalt når skærmen er sat til så er den grå og tvét som er disabled er grøn, (jeg kan dog komme ind i egenskaber for Monitor og TV.
Avatar billede peter1980 Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:42 #10
har prøvet alt som ATI skriver om, også at e-maile til dem. Men intet resultat.
Kan det være fordi at mit tv er ca 10 år gammelt? det skal dog sige at jeg har haft et ældre ATI 128 gl kort, med tv-out. det virkede på den samme video!
Avatar billede makse Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:11 #11
I hvilken rækkefølge har du installeret driverne?
Chipsets drivere - DirectX - ATI Drivere - Programmer til ATI kortet.

Får du heller ikke noget billede på TV\'et, før Windows er startet?

Avatar billede peter1980 Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:46 #12
Jeg har først installeret win2000, derefter directx også ati driverene. Men jeg mener ikke at der er nogen drivere til mit bundkort,,(har ihvertfald ikke installeret andet en en Intel acc aplication. og Winbond Hardware (temparatur ting)
Avatar billede peter1980 Nybegynder
10. oktober 2001 - 16:37 #13
nope intet billede.
Avatar billede makse Nybegynder
11. oktober 2001 - 00:19 #14
Har du en enhed du kunne sætte på Video IN, på ATI kortet?
Avatar billede peter1980 Nybegynder
11. oktober 2001 - 09:14 #15
ikke lige pt, men jeg kan da låne et video cam,,, da skal lige sige at bliver testet (kortet) på en lignende maskine på fredag, hvor vi bare sætter et andet tv/video på. *krydser fingre for at det virker*. Men hvis det ikke virker ryger det retur til forhandler.