Avatar billede jake_6 Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:09 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Manger driver til HP Scanner

Hej. Nogle der ved hvor jeg kan finde en driver til en HP ScanJet 5200C (WinNT 4.0). HP stinker og har den ikke på deres hjemmeside. Har fundet drivere til 95,98 og 2000 på driversguide.com, men altså ikke til NT4.0..
Avatar billede totenslager Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:20 #1
http://www.tcskr.com/html/driver.html
Se godt efter  - men driveren er der -
Brug ctrl+f  for at lede.

//totenslager was here !
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:24 #2
Det tror jeg du kan opgive, jeg måtte opgive at få drivere til NT4 for godt4 år siden til min HP1150C OfficeJet.

Ikke en gang da jeg installerede Beta versionen af Win2k for 3 år siden havde HP drivere til den, den kom vist først et år efter i en senere version af win2k, indtil da måtte jeg havde jeg win98 når jeg skulle printe eller scanne noget.

HP rider ikke samme dag som de sadler ;o(
Avatar billede totenslager Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:25 #3
Eller brug Google til at lede du skal bare skrive :HP ScanJet 5200C - WinNT 4.0- driver

Så finder du masser af steder vor du kan downloade driveren

//totenslager
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:32 #4
Sørme om ikke totemslager har ret - søg på scanjett 5200c så finder du den midterste!

godt gået totemslager, jeg bøjer mig i støvet ;o)

Ellers er det en god gammel volapyksprog der er brugt, hvad er det for et sprog?
Avatar billede jake_6 Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:37 #5
Det startede så godt :) Men lige netop filen med driver til 95/98/NT findes tilsyneladende ikke (kun et link). Kan se at 2000 driver filen hedder det samme. Er det mon også den der bruges til NT ?
Avatar billede totenslager Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:41 #6
skal jeg finde en driver til dig relaxes ?
Avatar billede totenslager Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:42 #7
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:44 #8
totenslager> Nej, nu har fået ordent de drivere jeg skal bruge ;o)

Iøvrigt var siten Koreansk og jeg kunne heller ikke hente den.
Avatar billede totenslager Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:46 #9
Ok - men der var masser af andre steder Jake kunne hente den
Avatar billede jake_6 Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:49 #10
Jeg synes nu ikke jeg kan finde den :( OK jeg får mange resultater på søgningen - men de steder der linker til en drivere = 404..

Men hvis du kan finde et direkte link og smide her, så smider jeg points lige i hovedet på dig :o)
Avatar billede totenslager Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:49 #11
her er Hp´egen driver lige til at hente
http://www.hp.com/cposupport/swindexes/oj1150c_swen.html?Submit.x=7&Submit.y=7&x=4&y=8

He was still here (haha)
Avatar billede totenslager Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:50 #12
Go an get it Jake
Avatar billede jake_6 Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:51 #13
Ja ja men nu var det jo en 5200C og ikke en 1150C jeg skulle bruge :=) Om jeg dog fatter hvad der foregår i hovederne på disse HP klaphatte..
Avatar billede totenslager Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:53 #14
Avatar billede totenslager Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:55 #15
Shit happens every day !

totenslager
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:55 #16
Jamen de er da trælse hos HP, deres produkter er fremragende, men supporten er elendig!
Avatar billede totenslager Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:57 #17
Jeg bruger kun HP hvor jeg kan - det virker bare!
Sådan er det !

Avatar billede jake_6 Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:47 #19
totenslager -> Ja det er altså ikke for at være besværlig men:  HP Scanning Software for the 5200c ScanJet Scanner - CD Ordering Information  01/18/99 N/A 0.0 KB .. Jeg orker ikke at skulle bestille en cd, når der et eller andet sted må findes en driver til download..
Nogen der i samme åndedrag kan forklare mig hvorfor nogle drivere er tilgængelige hos HP og andre ikke er?
Avatar billede bbs Nybegynder
10. oktober 2001 - 12:59 #20
Jeg har lige vist et link hvorpå du kan downloade ..
Avatar billede jake_6 Nybegynder
10. oktober 2001 - 13:09 #21
bbs -> Du kan netop IKKE downloade derfra ...
Avatar billede robotten Praktikant
10. oktober 2001 - 13:40 #22
Avatar billede robotten Praktikant
10. oktober 2001 - 13:41 #23
Ak.. det var kun en update.. glem det indtil videre.. leder lige lidt videre...  *s*
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2001 - 13:48 #24
Avatar billede jake_6 Nybegynder
10. oktober 2001 - 15:48 #25
Har fundet/fået en kopi af en original HP skive. Takker for svarene og fordeler pointene lidt. Håber det er Ok. Til slut vil jeg sige at HP stadig stinker :o)

Svar på henv. til HP:

\"HP lægger disse drivere ud på nettet, for at brugeren løbende selv kan
opdatere sine produkter i takt med behovet. De drivere, der ikke ligger på
web\'en, er typisk installations softwaret da dette er behæftet med licenser
og ofte er for store til at blive downloaded. Driver  downloading kan kun
lade sig gøre såfremt installations softwaret er installeret på pc\'en.
Såfremt kunderne køber et nyt styresystem i stedet for at opgradere det
eksisterende eller en ny pc med et nyer pre-installeret styresystem vil det
oprindelige installations software ikke kunne gen-installeres og her vil det
kræve at kunderne bestille en ny installations cd, kompatibel med det nye
styresystem.

Disse kan i stedet bestilles pr. telefon.

Vi har i HP afdelingerne i Europa intet lager af installations cd til
diverse produkter men har valgt at give denne licens til en service partner
kaldet Startek. Startek håndterer software distribution for hele Europa. HP
har valgt denne stategi, da vi ønsker at kunne tilbyde vore kunder, til en
forholdsvis lav administrations omkostning, en løbende service i forbindelse
med Software leverandørenes løbende frigivelse af nye eller opdateret
styresystemer, også mange år efter at HP\'s hardware garantien er udløbet.

Er den medfulgte cd allerede ved købet i stykker - er det forhandleren der
skal hjælpe dig.\"