Avatar billede nil.dk Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad præcis er RSS

Er der nogen der kan forklare mig på en forståelig måde hvad RSS er for en størrelse? Det er noget man bruger til newsfeeds så vidt jeg ved, men hvordan virker det og hvorfor skal man bruge det?
Avatar billede lrj Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:39 #1
Jeg ved det er en nem løsning, men her er en god artikel om det:
http://www.webreference.com/authoring/languages/xml/rss/
Avatar billede lrj Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:41 #2
Fra introduktionen:

What is RSS?
Rich Site Summary (RSS) is a lightweight XML format designed for sharing headlines and other Web content. Think of it as a distributable \"What\'s New\" for your site. Originally developed by Netscape to fill channels for Netcenter, RSS has evolved into a popular means of sharing content between sites (including the BBC, CNET, CNN, Disney, Forbes, Motley Fool, Wired, Red Herring, Salon, Slashdot, ZDNet, and more). RSS solves a myriad of problems webmasters commonly face, such as increasing traffic, and gathering and distributing news. RSS can also be the basis for additional content distribution services.

Altså et simpelt format for nyheder i XML så sites kan dele headlines og historier. Giver mulighed for at der kan tjenes en *del* flere penge idet historierne når ud til flere mennesker..
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:41 #3
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:41 #4
*lol* skal vist ikke holde vinduer åbne for længe, sorry ...
Avatar billede lrj Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:48 #5
Heh, det går stærkt - og google er jo rar :)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:52 #6
tak for linket.. det må jeg jo så \"nøjes med\" *gg*

lrj >> hvordan mener du at der kan tjenes flere penge?
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:53 #7
http://slashdot.org/slashdot.rdf
er slashdots nyhedsfeed, meget ofte brugt
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:54 #8
ahh, skal sgu da passe på hvad jeg poster
http://www.w3.org/2000/08/w3c-synd/home.rss
er rss format :))
Avatar billede nil.dk Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:54 #9
ljweb >> er rss og rdf det samme eller hur?
Avatar billede lrj Nybegynder
10. oktober 2001 - 10:58 #10
tjene flere penge: Flere folk ser tingene, hvilket efter sigende skulle give mulighed for at der kan tjenes mere på det.. Det skulle være en win-win situation for de involverede.. Men nok kun for de store fisk :)
Avatar billede nil.dk Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:01 #11
lrj >> ja men det kræver jo at de andre sites skal betale for at få ens nyheder på deres sites.
Avatar billede lrj Nybegynder
10. oktober 2001 - 11:15 #12
True, true :o)