Avatar billede finnhof Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:10 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Partition / deling af Harddisk

Hejsa
Jeg har WINME, og efter en format har jeg nu lavet et \"lille\" drev C (via FDISK) - men hvordan får jeg nu oprettet drev D: (=resten af Harddisken)
Hvis det havde været WINNT så er der en diskstyring - er der ikke sådan en i WINME?

Jeg har prøvet at tyde flg link http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q255/8/67.ASP - men ærlig talt jeg forstår ikke et klap

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Beach Mester
09. oktober 2001 - 21:11 #1
Prøv at se på http://www.fdisk.com
Der står i detalier hvordan du gør!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
09. oktober 2001 - 21:14 #2
Ellers går du til punkt 1. > opret DOS....
Så vælger du punkt 2. > opret udvidet DOS...
Derefter punkt 3. > logiske drev hvor du så kan vælge hvor mange og hvor store dine drev skal være!

//Beach
Avatar billede finnhof Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:21 #3
jep - det var det jeg gjorde da jeg \"startede\" - men WINME vil ikke \"tage det med\" ? der er IKKE et nr 2 drev (C+D)?
Avatar billede hotpop Novice
09. oktober 2001 - 21:27 #4
D drevet skal formatteres før winme kan se det :)
Avatar billede finnhof Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:29 #5
det er nok rigtigt Hotpop - men hvordan er det så lige man gør det når jeg ikke har D drevet
Avatar billede hotpop Novice
09. oktober 2001 - 21:37 #6
jo du har et d-drev - boot på startdisketten og skriv format d:
(format.com ligger IKKE på disketten, men skal kopieres manuelt ned på cd-rommen fra c:\\windows\\command
Avatar billede hotpop Novice
09. oktober 2001 - 21:39 #7
cd-rommen = disketten (Sorry)
Avatar billede finnhof Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:01 #8
Der skete åbenbart lidt med databasen igår - jeg vil gerne lige nævne resultatet som åbenbart ikke er kommet med - point er fordelt.

Man skal huske at lave en logisk drev under den udvidede dos-partition - så kommer det nye drev med og man kan formatere.

Men hvertfald tak til jer begge