Avatar billede marvel Praktikant
20. februar 2000 - 21:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Irriterende Office 2000 ikon på C: drevet

Jeg har tidligere søgt et svar på mit problem men fik intet så jeg forsøger igen ;-)

Efter at have installeret Office 2000 har  ikonet på mit C: drev (hvor O2000 ligger) ændret sig til at have en cd over. Problemet er sådan set ikke dette ikon nærmere det, at hvis jeg dobbetklikker på det afspiller den windows-startup lyden og åbner IKKE c:... Hvad pokker kan man gøre for at fjerne dette problem? Og pleaaase ingen svar med geninstallation thx

MVH Marvel
Avatar billede thoeger Nybegynder
20. februar 2000 - 21:29 #1
det er fordi der ligger et nogle office filer i roden af dit c:drev som ikke skal ligge der, der ligger nok en autorun fil af en eller anden art og et icon prøv at fjerne disse.
Avatar billede hanno Nybegynder
20. februar 2000 - 22:57 #2
Slet filen "Autorun.inf" på Drev C

\\Hanno
Avatar billede farout Nybegynder
21. februar 2000 - 20:25 #3
hanno nej nej og atter nej nu må du altså stoppe med de langtude svar

;0)
\\Tonny
Avatar billede marvel Praktikant
21. februar 2000 - 23:20 #4
Hanno>> Det kan desværre ikke lade sig gøre... Hvis jeg slettet autorun.inf starter setup programmet... Åhh jeg elsker micro$!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
28. februar 2000 - 14:45 #5
Start med en dos-bootdisk og slet så den Autorun.inf !!
Det virkede hos mig !!
Avatar billede jly Nybegynder
29. februar 2000 - 12:54 #6
eller tryk egenskaber nede på ikonet og ændre det til c:\ jeg har haft samme problem, men efter en reperation of office forsvandt den og jeg kunne ikke finde mit c:\ drev, men geninstaller win98 se eller hvad du bruger og sig ja til at gemme system filer, så skulle den være der
Avatar billede awar Nybegynder
01. marts 2000 - 14:06 #7
Det virker for mig at trykke F5 (opdater) hvis f.eks. stifinder ser mærkelig ud, men det lyder ikke umiddelbart at det er løsningen her ;)

/Andreas
Avatar billede marvel Praktikant
01. marts 2000 - 22:54 #8
Jeg tror sg jeg bliver nødt til at afinstallere lortet og så prøve igen.. Hmm er der virkelig ikke andre der haft det samme problem???
Avatar billede dcasso Nybegynder
02. marts 2000 - 22:34 #9
Tja, kunne du ikke bare ændre de linier der står i autorun.inf filen så der eksempelvis stod:
Nu skulle det gerne lade være med at vise ikonet.

og hvis henvisningen er til et ikon på c-drevet så fjerne ikonet.
Avatar billede zes Nybegynder
24. juni 2000 - 13:13 #10
du er vel klar over at ved at højreklikke på C:\ikonet og vælge "åbn" får du adgang til C-drevet?!?!
har haft samme problem med Corel-office.
dette er ikke den bedste løsning, men man vænner sig til det.