Avatar billede djlarle Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bip lyd?

hvordan får jeg den der ireterende bip-lyd væk......
Når jeg trykker mere end 4 taster eller sådan noget kan man ik bare gøre sådan at man kan trykke ligeså meget man vil?
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:57 #1
prøv at købe et andet (bedre) tastatur :o)

Har et tastatur hvor jeg ikke kan trykke vensterpil, uppil og space samtidigt.. hvilket er meget træls i NFS5.. men har så også et lidt dyrere tastatur hvor der ingen problemer er :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:58 #2
og nej, du kan ikke gøre så du kan trykke lige så meget du vil, der er en grænse for hvor mange kombinationer der kan sendes igennem ledningen til computeren.. der er jo kun 9 pins eller sådan noget :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:59 #3
faktisk er der kun 6 pins i et PS2 tastatur (hev lige mit ud og kiggede efter) men ok, signalerne kan jo sendes med variende strømstyrke og frekvens.. alligevel tror jeg ikke du skal regne med at det kan lade sig gøre, som standarden er idag *S*
Avatar billede djlarle Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:00 #4
så må jeg jo investere i et nyt tastatur.........
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:29 #5
maverick> Har du nogensinde funderet over hvad der sker i et tastatur.
Der sendes faktisk 2 koder afsted når du trykker på en tast, en kode for selve tasten og en scankode.
Endvidere er der en buffer og holder man en masse taster nede, så fyldes bufferen helt og så sendes der en bip lyd ud indtil bufferen tømmes!
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:39 #6
Ja, det er jeg klar over retaxes .. en aktiveringskode og en break kode, faktisk sendes der er en tredje mens tasten holdes nede...
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
09. oktober 2001 - 17:40 #7
hov læste lige forkert af hvad retaxes sagde.. var ikke klar over at der sendes en scan kode sammen med aktiveringskoden..