Avatar billede ate1 Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:17 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

harddisk problemer...

ok...her er sagen...
igår satte jeg min slave hd til og satte min ftp og lavede de users der skulle være(de går alle sammen til den hd = D:/bla..bla.. ) og bagefter gestartede jeg computeren og da den startede op skrev den at den ville undersøge hvilket fil system hd\'en havde og begyndte en chkdsk(eller sådan noget) og skrev en hel masse jeg ikke kun nå at følge helt med i med til sidst skrev den at den var blevet afbrudt da den skrev til log filen...også startede den op i windows og der kunne den ikke finde under denne pc.....hvad pokker kan være skyld i det????og hvordan kan jeg komme ind i min hd igen?????
håber du/i kan forstå mig her..ellers bare sig hvad info du/i skal bruge....
på forhånd tak....
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. oktober 2001 - 16:12 #1
kan du finde den under disk management i administrative tools ?
Avatar billede ate1 Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:45 #2
jeg kan se den her under hvis det er det du snakker om..
Kontrolpanel->Administration->Computer Administration->lager->diskhåndtering.
Avatar billede ate1 Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:37 #3
jeg har også fået D: frem i denne computer men når jeg vil åbne den siger den sådan her..
D:/ er ikke tilgængelig.

Der er en forkert diskette i drevet.
Insæt (Disketteserienummeret: )
i drev D:/.

Avatar billede goulduck Nybegynder
10. oktober 2001 - 17:44 #4
Ser den drevet som en \'ikker permanent\' disk eller \'flytbar drev\' ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. oktober 2001 - 17:50 #5
højreclick på disken under Kontrolpanel->Administration->Computer Administration->lager->diskhåndtering

der skal du have mulighed for at tage kontrol over disken ... muligvis skal du tilføje en bruger .. administrator evt med fuld rettinghed til den
Avatar billede ate1 Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:19 #6
goulduck : den ser den som en lokal disk..??

loadet : jeg kan \"maker partionen som aktiv, skift drev bogstav og sti, formatere, slet partion

Avatar billede simonvalter Praktikant
10. oktober 2001 - 18:20 #7
ok så skulle det være \"maker partionen som aktiv\"

virker det ?
Avatar billede ate1 Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:28 #8
nix den siger den samme når jeg prøver at åbne den :(
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. oktober 2001 - 18:32 #9
har du ikke security options på den når du vælger properties igennem diskhåndtering ?
Avatar billede ate1 Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:32 #10
nej...
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. oktober 2001 - 18:38 #11
kan du heller ikke se shares i properties for den ?
Avatar billede ate1 Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:49 #12
jo den er makeret så den ikke er delt...
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. oktober 2001 - 18:52 #13
kan du så evt tilføje en share der hedder D$ jeg ved det ikke selv .. bare et skud ..
Avatar billede ate1 Nybegynder
10. oktober 2001 - 18:59 #14
hvis jeg vælger at dele den siger den
Ukendt fejl 0x00000022.
:(
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. oktober 2001 - 19:02 #15
jeg har desværre ikke flere forslag :( ..
Avatar billede ate1 Nybegynder
10. oktober 2001 - 19:04 #16
pokkers :(
men tak for at prøve...
ellers nogle der kan give mig et bud her?????
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:27 #17
Hvis du ikke har noget data du skal gemme ... så prøv at slette partitionerne på den harddisk og så lave nogle nye.
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:27 #18
Igennem diskhåndtering.
Avatar billede ate1 Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:34 #19
jeg vil helst ikke miste det data der ligger på da det har taget rigtig rigtig lang tid at lave det der ligger der...
så hvis jeg kunne undgå dette sååå...
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. oktober 2001 - 22:54 #20
prøv at smide harddisken på en anden computer og sæt den som slave .. så kan du måske redde data på den
Avatar billede ate1 Nybegynder
10. oktober 2001 - 22:59 #21
det vil jeg da prøve imorgen hvis jeg husker at få harddisken med ud af døren og kommer forbi en pc :)
så vender jeg tilbage og fortæller om den virkede der :)
untill then have fun when im not having any ;)
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. januar 2003 - 21:13 #22
Noget nyt?