Avatar billede aneez Nybegynder
20. februar 2000 - 14:22 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket ISO image skal jeg hente?

Hmm.. når jeg nu skal ind og downloade ISO'en fra REDHAT's ftp hvilkan iso skal jeg så hente?

6.1-alpha-SRPMS.iso
6.1-alpha.iso
6.1-i386.iso
6.1-sparc-SRPMS.iso
6.1-sparc.iso
6.1-SRPMS.iso
Avatar billede lindemann Nybegynder
20. februar 2000 - 14:31 #1
Det kommer an paa din maskine - hvis det er en "almindelig" PC med en pentium eller ligende, saa er det i386 versionen.
Avatar billede fido82 Nybegynder
20. februar 2000 - 14:36 #2
hvordan får man da den dersens iso fil brndt ned på en skive ???
Skal man bare knalde den ned på skiven eller hvad ????
Avatar billede lojmann Nybegynder
20. februar 2000 - 14:38 #3
Du skal bruge det som hedder 6.1-i386.iso, ligesom jeg skrev til dig i: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=11841
Avatar billede lojmann Nybegynder
20. februar 2000 - 14:39 #4
fido82--> nej, du skal bruge et brænderprogram som kan guffe ISO filer...
Jeg bruger selv CD-R win, men Adaptech Easy cd creator kan også...
Avatar billede lindemann Nybegynder
20. februar 2000 - 14:45 #5
Dit normale braender program som "Adaptect Easy CD Creator" kan braende ISO images som det er.
Det er under "files" "Create CD from Image" og vaelge den ISO fil som du har heandte ned.
Saa skriver dit braender program CD'en.
Paa den CD er der beskrivelser om hvordan du fortsaetter. Du faar nogle valg omkring hvordan du vil bruge linux, feks. om du vil lave en diskette som du kan boot linux fra en diskette. Der skal du skrive et floppy disk image lidt ligesom du har skrevet det CD image. Men der er flere informationer paa CDen, naar du har faaet skrevet den.
Avatar billede fido82 Nybegynder
20. februar 2000 - 14:53 #6
kay tark ;)
Nu var det bare ik lige Linux, det var Freebsd, som jeg havde hentet i ISO ;)
Men tak for hjælpen alligevel ;)
Avatar billede aneez Nybegynder
20. februar 2000 - 15:08 #7
Tak for hjælpen menesker!!
Men når jeg har lagt ind holdet af ISO'en over på min HD og køre installen, så når den når der til hvor dan skal kopiere filer skriver den at der er en fejl.

jeg har installen ligende på e: eller hda7
Avatar billede aneez Nybegynder
20. februar 2000 - 15:08 #8
er der noget jeg kan gøre ved denne fejl?
Avatar billede lojmann Nybegynder
20. februar 2000 - 15:24 #9
fido82--> Sjovt, det var også FreeBSD som jeg hentede...;-)

aneez--> Hvilke fejl???
Avatar billede aneez Nybegynder
20. februar 2000 - 15:28 #10
At den ikke kan finde filerne til instalationen på hda7 drevet

som skrevet 3 komentare oppe!
Avatar billede lojmann Nybegynder
20. februar 2000 - 15:36 #11
Hvilke partitioner har du til Linux???
Overskrider "/" (ell. "/boot") de første 1024 cyl.???
Avatar billede aneez Nybegynder
20. februar 2000 - 15:42 #12
??
jeg har to pertitioner til linux
hda5 til "/" og hda6 til swap
Avatar billede lojmann Nybegynder
20. februar 2000 - 17:07 #13
Okay, prøv at lave en partition som hedder "/boot" det SKAL være den første partition du laver, og skal bare være på 20-30Mb.
Lav "SWAP" partitionen til det samme som du har af RAM (eller MAX. 128Mb) og brug resten til "/".

Grunden til at du "skal" lave en "/boot" er at Linux ikke kan boote fra en partition som ligger udover de første 1024 Cyl. Hvis ikke DU laver "/boot" så laver Linux selv den, og den kommer til at være en "mappe" i "/" partitionen, og hvis den ligger udover de 1024 Cyl, så går det galt!

Prøv lige det!
Avatar billede aneez Nybegynder
20. februar 2000 - 18:05 #14
Hmm.. det vil jeg tage til mig... men jeg har ikke tid nu. Og jeg har hælder ikke mulighed for at skrive mere på eksperten.dk iløbet af ugen. Men jeg skal nok af prøve det som du sagde iløbet af ugen og så skrive en besked her når jeg har tid.