Avatar billede miagy Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:34 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Eventuel kortslutning

Hejsan Folkense

Jeg har en harddisk som ikke virker skide godt. Jeg er rimelig sikker på der er sket en kortslutning. Problemet er nemlig at den tænder og slukker sådan ca. hvert 20 sek.
Jeg kan ikke finde den i BIOS, og jo jeg har prøvet med andre maskiner. Jeg kunne smide den ud, men alle mine dokumenter og andet godt ligger på den. Er det muligt bare at redde dem?

Mvh. Mr.Miagy
Avatar billede NanoQ Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:37 #1
Det er absolut ikke nemt.

Den eneste løsning jeg umiddelbart kan komme på er at købe en FULDSTÆNDIG identisk harddisk. Afmontere printet på dem begge, og sætte det nye print over på din gamle disk.

Det KAN lade sig gøre, selvom man ved nogle diske er nød til at bruge lidt vold, da printet kan være nittet fast til mekanikken neden under.

NanoQ
Avatar billede simonvalter Praktikant
09. oktober 2001 - 13:37 #2
ikke hvis du ikke kan få gang i den .. har du nok strøm på din computer .. det kunne være den slog fra fordi der ikke er power nok til den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2001 - 13:40 #3
Ellers kunne du installere den som slave på en anden PC og håbe på at du kan får adgang til den og få læsset dine data over på en anden Harddisk!
Avatar billede miagy Nybegynder
09. oktober 2001 - 18:27 #4
Som jeg også skrev, har jeg allerede prøvet at sætte den til slave, og har også forsøgt mig med andre computere.

Men tak for rådet alligevel :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. oktober 2001 - 20:07 #5
Tak for pointene selv om det ikke hjalp så meget ;o(

www.fotx.net/retaxes

Jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, men det var en makse kom med i et andet spm. - et program der hedder Lost & Found
--------------------------------------------------------
fra makse

Du kan hente Lost & Found på ftp://ghostcom.nerdheaven.dk/PowerQuest%20Lost%20and%20Found/

Hent også Readme filen. (I den står den KEY du skal bruge)