Avatar billede kumpel Nybegynder
20. februar 2000 - 12:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SMS beskeder

Findes der et program til NT 4 server som automatisk sender en email/sms besked når der opstår en fejl.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
22. februar 2000 - 11:27 #1
Jeg er ret sikker på at der findes et program der kan gøre det, men jeg kan ikke huske hvad det hedder..

Jeg finder lige ud af det

cool-wil
Avatar billede kumpel Nybegynder
22. februar 2000 - 16:40 #2
Lyder godt, for det ville kunne lette en del ved system administration så man vidste hvad der skete på serveren.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
22. februar 2000 - 23:16 #3
Jeg kunne ikke lige finde ham jeg skulle spørge, men jeg sender skriver lige lidt når jeg finder ham i morgen.
Avatar billede cool-wil Nybegynder
23. februar 2000 - 10:40 #4
Kumpel>> jeg fik at vide at du skulle have to servere hvis du skulle have besked når den ene gik ned..

Du skal have en server til at "overvåge" din server med, denne server pinger så din server hvert halve time, for at se om serverern er ok, hvis den ikke er ok kan du sætte den op til at sende dig en mail eller en sms besked.

Dette kan gøres med det indbyggede mail program i nt...

var det så point til mig :-))

Cool-wil
Avatar billede kumpel Nybegynder
24. februar 2000 - 22:55 #5
Ja du skal nok få dine point, men jeg mente bare at der måtte være et program som kun skulle køre på en server og som så overvågede den. Men åbentbart ikke.