Avatar billede frenjon Nybegynder
20. februar 2000 - 12:06 Der er 12 kommentarer

MOBO køb

Hvad vil i anbefale mig at købe af MOBO - Jeg regner med at sætte en P3
650E i og i første omgang køre med PC100 RAM

Jeg står mellem at købe et af disse to MOBO's

Abit BE-2
eller
Soyo 6BA+IV

alle de reviews jeg har læst er Soyo mest OC venlig og mest stabil - dog
er Abit's softmenu III bedre og nemmere at bruge - hvordan ser det ud
med pladsen på kortet ? - og hvad med muligheden for temp. målinger?

-Frenjon
Avatar billede dar Nybegynder
20. februar 2000 - 12:31 #1
Hvis det er brugervenlighed vs. stabillitet ville jeg helt klart tage soyo.
Avatar billede frenjon Nybegynder
20. februar 2000 - 14:38 #2
ok - men hvad med de andre ting jeg nævner - hvordan ser det da ud på disse to mobo's?

pladsen på kortet ? RAM slots - Mulighed for stor køler osv.
og hvad med muligheden for temp. målinger?
Avatar billede mesterlars Nybegynder
20. februar 2000 - 17:39 #3
Hej.
Der er ikke noget værre end et ustabilt motherboard.
Og som flittig læser på Abit's nyhedsgrupper kan man se der er mange der har problemer med netop BE-2.
Det har nogle fede features, men hvis det ikke er stabilt er det jo ikke meget værd.

Køb Soyo
Avatar billede gnarf Nybegynder
21. februar 2000 - 09:49 #4
Køb Soyo...hvis du skal vælge mellem de to der. Jeg selv ville overveje Asus eller et Aopen
Avatar billede joker73arb Nybegynder
21. februar 2000 - 16:15 #5
Jeg selv ville vælge et EPOX derefter et Iwill.
Avatar billede frenjon Nybegynder
21. februar 2000 - 17:05 #6
der er altså ingen der gider svare på mine spørgsmål ?

hvorfor ville i så købe dem i foreslår
Avatar billede jokeren Nybegynder
21. februar 2000 - 20:00 #7
EPOX fordi at de har fået kanon anmeldelser, alle de steder jeg har læst om det. Iwill fordi jeg til daglig er omgivet af den typer motherboards i alle de firma maskiner vi har, og de kører upåklageligt....

Joker73arb... :-)
Avatar billede stussy Nybegynder
29. februar 2000 - 03:04 #8
Køb Soyo hvis dit køb står imellem de to

Soyo 6BA+IV har 4 168-pin SDRAM DIMM sockets, 5PCI, 2ISA, 1AGP og har ca. 30 FSB muligheder :)

mvh
stussy :)
Avatar billede stussy Nybegynder
29. februar 2000 - 03:08 #9
Jeg ved ikke lige om der kan sidde en Alpha køler der på, var det ikke det du tænkte på med hensyn til køler :) Jeg er næsten sikker på at der er temp. feature ude i bios, ellers kan du jo også bare Downloade et program til det ;)

stussy
Avatar billede frenjon Nybegynder
29. februar 2000 - 12:50 #10
Jeg har købt mobo :)
det blev Abit Be6-2
Jeg fandt mange der havde problemer med soyo og cobbermines - desuden er der kun 1 forhandler af soyo i landet og de har ikke det mobo på lager !
Avatar billede stussy Nybegynder
07. marts 2000 - 00:36 #11
frenjon>>> så tag da selv de 30point, nu når du har afvist os andre hoveder...

stussy
Avatar billede timbreuning Nybegynder
24. august 2000 - 22:48 #12
Tja. Bare jeg havde haft samme support, inden jeg købte mit BE6-2. Mon der findes nogen som har kunnet få kortet til at fungere 100% med et geforce? Jeg opgav!