Avatar billede noc_tox Nybegynder
19. februar 2000 - 21:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Quake3 Model Viewer

Først: jeg er totalt java-newbie...så er det sagt.

Jeg har hentet Quake3 model vieweren (http://fragland.net/md3view/dist/Java_MD3View_v1_2_2.zip).

Jeg har installeret Runtime filer (JRE 1.2) og GLJava4, som det kræver...

Men når jeg kører den bat-fil, der følger med, som indeholder linien 'jview -jar md3view.jar', så får jeg fejlen 'FEJL: Ugyldig kommandolinjeparameter: -jar
'.

Hvordan bruger jeg programmet...?

Forresten - opbrindelig stod der 'jview -jar md3view.jar' i bat-filen, men den kommando ville den slet ikke finde. Så en bekendt, som kender lidt til det, sagde at jeg skulle prøve at bruge kommandoen jview...
Avatar billede vange_inet Nybegynder
01. marts 2000 - 14:19 #1
Først: Jeg har ikke selv prøvet Quake3 mdel vieweren. Jeg er forvirret, for i begge ovenstående beskrivelser af bat-filen skriver du jview.

Løsning: Benyt "java" (uden gåseøjne) i stedet for "jview". Vær sikker på, at bin-kataloget fra din JRE-installation er i din PATH ellers benyt den fulde sti til filen "java.exe". Jview er microsofts version af jvm (java virtual machine) og den er ikke kompatibel med sun's java. Når jeg kører jview på min windows-maskine kan jeg se, at den ikke understøtter parameteren "-jar". Parameteren bruges når man vil eksekvere en klasse, der ligger i en jar-fil.

-René
Avatar billede noc_tox Nybegynder
01. marts 2000 - 14:26 #2
Jeg skrev sæføli forkert... Der skulle stå, at der oprindeligt stod java i stedet for jview...
Men har det noget at gøre med classpath...
Den kan ikke finde kommandoen java...
Avatar billede vange_inet Nybegynder
01. marts 2000 - 14:28 #3
Nej, det har ikke noget med CLASSPATH
Avatar billede vange_inet Nybegynder
01. marts 2000 - 14:30 #4
Nej, der har ikke noget med CLASSPATH at gøre, men din PATH. Ligesom det gælder for alle mulige andre programmer, skal du benytte absolut path (f.eks: c:\programmer\jre\bin\java) eller også skal biblioteket, der indholder java.exe være i din path (f.eks: PATH=C:\PROGRAMMER\JRE\BIN;resten af din path. Din path kan ændres i AUTOEXEC.BAT.
Avatar billede noc_tox Nybegynder
01. marts 2000 - 14:31 #5
hmmm - der er sq da ingen path i NT... (jeg kører win2k)
Avatar billede vange_inet Nybegynder
01. marts 2000 - 14:36 #6
Jeg har endnu ikke prøvet win2k, men i winnt4 kan du ændre path i kontrolpanelet -> system -> environment variables (= eller noget lignende). Du kan ændre globale path globalt (for alle brugere) eller for den bruger, der er logget ind.
Avatar billede noc_tox Nybegynder
01. marts 2000 - 14:39 #7
tak - for de hurtige svar :)