Avatar billede rv Nybegynder
08. oktober 2001 - 21:59 Der er 9 kommentarer og
5 løsninger

CD-RW - hvor mange gange???

Hej Eksperter.

Er der nogen der har nogle erfaringer med CD-RW??

Producenterne siger jo at de kan genskrives ca. 1000 gange. Jeg har dog set nogle tests der siger at de forskellige mærker gennemsnitligt kun kan klare 40 genskrivninger.

Hvad skal man tro på??

Mvh
RV

P.S. Hvad sker der når mediet ikke kan klare mere? Får man slet ikke lov til at skrive til mediet eller taber man bare de data man lige har lavet Backup af (får ståpels bare ved tanken)
Avatar billede bundgaard Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:20 #1
personligt hat jeg da skiver jeg har brændt på flere hundrede gange =)

og aner ikke hvad der sker når de ikke virker mere
Avatar billede bundgaard Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:21 #2
har hedder det jo :O/
Avatar billede kludedukken Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:24 #3
Samme her ! - Har skiver jeg har brugt til backup masser af gange (mange flere end 40) !
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:25 #4
Jeg har en genskrivlig skrive som i hvert fald har rundet de 200 skrivninger ;)
Hvad der sker, tja, det er egentlig et godt spm. Jeg tror godt du kan læse fra skrive, når først du har skrevet på den. Problemet ligger nok i at du ikke kan skrive på skiven mere. Når det sker, opfører skiven sikkert som en alm. skive, og efter X antal læsninger, kan du ikke læse fra den mere.

Men du kan godt skrive mere end 40 gange (med mindre det er nogle dårlige skiver, men hvad er en god/dårlig skive???)

::sunlock.dk::
Avatar billede foldager Novice
08. oktober 2001 - 22:25 #5
Der sker det at det bliver ridset, og dine data er tabt (mine var ihvertfald). CDR-medier er så billige at det efter min mening ikke kan svare sig at købe CDRW.
Jeg brænder en backup i ny og næ, og har det fint med at have de samme data liggende på en snes forskellige CDR-skiver.

Avatar billede madizone Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:28 #6
Der kommer en af lucifers sjæle fra den 8. verden og opløser din CD-RW plade til zophast - en ultra mandakinetisk krudt-type.
Herefter vil hver alle personer hvis navn starter på R blive slået ihjel af et af guden Luca\'s plasmashock der kommer fra himlen.

Derfor - SLID ALDRIG EN CD-RW OP - brug den kun 1 eller to gange - eller onde tider vil falde over dig.
Avatar billede madizone Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:30 #7
Sagde jeg virkelig det?
Avatar billede foldager Novice
08. oktober 2001 - 22:40 #8
MADizone>Ja man tror det næppe
Avatar billede msmows Nybegynder
08. oktober 2001 - 23:22 #9
>madizone - hvad var der i den cola???
Avatar billede madizone Nybegynder
09. oktober 2001 - 00:05 #10
ehm...........harboe

*meget træt, meget kedsom*
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
09. oktober 2001 - 07:48 #11
Harboe... det er sq det rene gift! ;)

::sunlock.dk::
Avatar billede rv Nybegynder
09. oktober 2001 - 19:54 #12
Ooohhhh riddere og mandfolk.

Een takker ærbødigt Eder alle, de visdommelige hiroglyffer som skrevet står, thi Een kun er en ussel hedensk troldkarl med lemmerne i gage.

Een byder Eder alle til, i futuren, ligeså at krydre visdommen med spas\'e hiroglyffer ad libitum.

ACTI LABORES IUCUNDI

Avatar billede madizone Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:16 #13
DET ER LØGN!!! WOOOOHOOOOOOOOOOOOOOO!!!!

Mit svar blev ACCEPTERET!!!

Det er helt igennem det mest kanone spørgsmål jeg har deltaget i - I min historie på eksperten.dk
Avatar billede bundgaard Nybegynder
09. oktober 2001 - 21:36 #14
Nice =)

takker for point =)