08. oktober 2001 - 21:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Højere opløsning - Hvordan ??

Hej Gutter

Når jeg prøver at Flask\'e en film, vil Flask kun være med til en opløsning i VCD-format (352x288).

Jeg har prøvet at stille om til enten AVI eller MPEG2-format, men så vil den sgu ikke starte.. Den skriver til mig at formatet ikke er korrekt...

Min egen teori:
Kunne forestille mig at det har med videostream-indstillingerne at gøre. Problemet er bare at jeg ikke er så stærk i at kunne regne de forskellige ting ud. Jeg forstår dem simpelthen ikke !! (endnu)

Jeg ville jo gerne have en opløsning der svarer nogenlunde til 640x480, men hvordan jeg gør det aner jeg ikke !

Det er muligt at jeg skal bruge et andet program, men i så fald - hvilket ?

Håber I kan hjælpe !!
Avatar billede colt-markey Nybegynder
08. oktober 2001 - 21:16 #1
Hvilket prg bruger du ??
Hvis du ikke har hentet så hent: DivX
http://www.divx.com  <-- link :D  Prøv at brug det
09. oktober 2001 - 16:11 #2
Hej colt-markey

Jeg har nu hentet Divx og siddet og kigget lidt på The Playa...

men jeg må indrømme... Jeg ANER ikke hvad jeg skal bruge den til :-)

Jeg kan forstå på det hele at den skal kunne både decode og encode, men jeg kan intet finde om hvordan jeg får den til det !!!

hjælpefilen siger ikke noget, jeg kan bruge, så jeg ved ikke helt om jeg skal give dig nogen point :-)

Det kan godt være at Divx er svaret på mit problem, jeg aner bare ikke hvordan, så det har jo egentlig ikke hjulpet mig.
Hvis du forstår... (?)

Jeg lader den lige være åben lidt endnu...

MVH
Jesper
Avatar billede colt-markey Nybegynder
09. oktober 2001 - 19:45 #3
oki, skal du have lidt mere hjælp ??
DivX er et decoder prg der decoder dine film for dig.. Men hvis du evt. har ICQ kan jeg snakke med dig der.. det er lettere..