Avatar billede mojooo2000 Nybegynder
08. oktober 2001 - 17:08 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

lov om hacking!

okey jeg er igang med en projektopgave som handler om hackere!
jeg ville gerne have noget om loven hvad man skal betale og hvor længe man sidder inde :)

og hvis i har andet om hackere så ville jeg blive glad
..

flere point kan ligges i!!!

/over and out

PS ALT om hacking, viruser og crackere kan godkendes!!

plz giv moi nogle gode svar :)

Avatar billede noteit.dk Nybegynder
08. oktober 2001 - 17:11 #1
Avatar billede fcs Novice
08. oktober 2001 - 17:12 #2
Avatar billede prodic Mester
08. oktober 2001 - 17:12 #3
Avatar billede jokn Nybegynder
08. oktober 2001 - 17:13 #4
tjoe... jeg kan sige at den første hacker hackede vidst på en eller anden måde ved at sende en bestemt strømstyrke gennem en telefon så han kunne tale gratis fordi selskabet troede han havde lagt røret på...

:)
Avatar billede fcs Novice
08. oktober 2001 - 17:14 #5
http://www.eksperten.dk/list.phtml?q=hacking&page_session=742768

Her kan du selv kigge igennem hvad der har været på eksperten om hacking ;-)
Avatar billede fcs Novice
08. oktober 2001 - 17:16 #6
jokn>> Det du taler om er Kaptajn Knas trickset. Der var en ung amerikaner der fandt ud af at man kunne tage en lille plasticfløjte (som var en gave i Kaptajn Knas pakkerne) og fløjte ind i røret på en mønttelefon. Så fik man en gratis linie. Denne lille fløjte genererede en tone som var på 2600 HZ og det er derfor at tallet 2600 ofte optræder i forbindelse med hackere og hacking
;-)
Avatar billede ultradma Nybegynder
08. oktober 2001 - 17:17 #7
jokn>>> strøm gennem tlf? er du underlig... lol
Der går ik strøm gennem tlf´er!
Avatar billede mojooo2000 Nybegynder
08. oktober 2001 - 17:19 #8
jeg takker mange gange !!! tak for svarene.. de svar der har været brugsomme er blevet accepteret!

mange tak
Avatar billede fcs Novice
08. oktober 2001 - 17:21 #9
takker for point ;-)
Avatar billede jokn Nybegynder
08. oktober 2001 - 17:31 #10
ultradma: neej, OVERHOVEDET IKKE!?

Hvordan faaan kan der så komme lyd???
er det via en teleport??!
Avatar billede jokn Nybegynder
08. oktober 2001 - 17:32 #11
Tak for point :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
08. oktober 2001 - 17:55 #12
når en tlf ringer er der rent faktisk en spænding på ~48 volt og alm talespænding ligger på ~24 volt
Avatar billede Torstved Novice
25. november 2016 - 12:40 #13
Hehe ok, så det i snakker om (at hacke en telefon) er ikke hacking men phreaking.
Det første hack bliver krediteret til et Amerikansk Universitet (jeg kan ikke huske hvilket) hvor en ambulance blev skilt ad og samlet igen oven på en af bygningerne.  Ordet hacking betyder i virkeligheden at benytte et system (et hvilket som helst system) på en måde det ikke er beregnet til. Det er først i nyere tid det bliver brugt om handlingen "at bryde ind i et IT system".
Lovgivningerne benyttet til at straffe hack'ere er en omskrivning af allerede eksisterende lovgivning (indbrud og ufrivillig indespærring).
t@m