Avatar billede carstenp Nybegynder
19. februar 2000 - 10:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

registrering af klasser

Jeg har lavet et lille client server program med c++Builder.
Når jeg skal kører programmet på en anden maskine end den den er "kreeret" på kommer der en fejlmeddelse der lyder:
Klassen er ikke registreret!
Jeg kan ikke umiddelbart finde noget om det nogen steder. Er der nogen der kan?
Avatar billede nolle_k Nybegynder
21. februar 2000 - 09:43 #1
Prøv at kør det registreringsprogram der hedder RegSvr32.exe [klasse/Kontrol] der ligger i System32 biblioteket! Jeg ved ikke om det er det, der er problemet eller også er det en eller flere dll'er der mangler da der ikke er lavet statisk linkning under bygning!! Måske!!
Avatar billede tuxen Nybegynder
14. august 2000 - 16:54 #2
Hm.... Normalt når man prg Windows skal man selv sørge for registreringen af sine klasser, har du slået det fra nogen steder i Borland ?
Eller hvis du ved hvilket klassenavn der giver problemer så prøv at registre den selv.
Kig i dit WinApi Doc for syntaks til rette funktion.
Thue
P.S Hvis du har brugt en komponent fra et andet firma end Borland så kan der være problemer. Prøv en anden, eller sørg for at runtime library er slået fra og at det er statisk linking som nolle siger
Avatar billede carstenp Nybegynder
22. september 2000 - 19:37 #3
Jeg har ikke fundet en løsning på problemet, men siger tak til nolle_k og tuxen.