Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
08. oktober 2001 - 08:58 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

CD\'er der ikke vil brændes - Part 2

Vi har haft denne diskustion før, med brændte cd\'er og letfordøjelige fødevarer...
Nu er problemet kommet tilbage igen...
Det drejer sig stadig om 25 stk Mr. Platinum fra det lokale TDC-center i Roskilde... LORTET kan ikke skrives på! Jeg smider cd\'en i min NERO og brænder nogle filer over... Jeg sætter den for en sikkerhedsskyld til 2x-recording.
Cd\'en snurrer et par sek - men den hakker coldsomt i det somom den ikke får fat i noget.. stopper, snurrer, stopper, snurrer i et par sek..
Hmm... Så spytter den fandme bare cd\'en tilbage i hovedet på mig og kommer med følgende output:

Fil-caching påbegyndt
Fil-chaching udført
Brændingsproces påbegyndt ved 2x (300 KB/s)
Fejl i strømkalibreringsområdet
Ugyldig skrivestatus
Kunne ikke udføre EndTrack
Fejl i kommandosekvens
Kunne ikke udføre fixation
Fejl i kommandosekvens
Kunne ikke udføre fixation
Brændingsproces slog fejl ved 2x (300 KB/s)

Brænderen er en ACER 10x4x32 der altid har virket pålideligt...

Nogen ideer til hvad der kan gøres?
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. oktober 2001 - 09:00 #1
Hvilket OS kører du? Jeg har selv en Acer 6x4x32 der begyndte at lave gevaldige problemer lidt i samme stil som dine, da jeg skiftede til Windows 2000... Det løste sig, da jeg opgraderede Nero og smækkede Service Pack 2 ind på Win2000...
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:03 #2
Jeg kører Win 98 :)
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:04 #3
Den har aldrig lavet problemer før - og jeg ved ikke om det er cd\'erne det er galt med...
Jeg har desværre ingen andre fabrikater at teste med...
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. oktober 2001 - 09:07 #4
Hmm... Ja så er jeg lidt på herrens mark... Hvis ikke du kører med den nyeste version af Nero, kan jeg kun anbefale dig at opgradere. Det kan muligvis hjælpe...

Prøv evt. med andre typer skiver(Verbatim, Kodak osv...), hvis den også laver fejl dér, så er din brænder nok defekt!
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:10 #5
Prøver :)
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:13 #6
8% ....
Avatar billede fireworld Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:22 #7
hehehe jeg har haft det modsatte problem.. Mr platium synes jeg er de bedste cd\'er at brænde på

men jeg kender problemmet deet er som om den slet ikke læser cd\'en ... hva jeg så tror det er fordi er fordi den ikke kan læse cd\'erne .... men mit problem er at den ikke kan brænde på 80min... såååh jeg ved ikke helt hva dit problem er!
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. oktober 2001 - 09:28 #8
cybernostradamus: Hva\' var det du prøvede? Et andet mærke af cd\'er eller en opgradering af nero? Og hvor langt er du i procenterne? :-)
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
08. oktober 2001 - 09:51 #9
SÅ er Nero downloaded og installeret.. men ak ak.. SAmme problem :(
Avatar billede foldager Novice
08. oktober 2001 - 10:36 #10
TDC havde for et halvt år siden et supertilbud på MR. Platinium skiver (25 stk for kr 60,-).
Jeg købte en ordentlig røvfuld, og fandt så ud af hvorfor de var så billige.

Jeg har haft brænder i 3 år, og har efterhånden accepteret en vis fejlprocent, især på de billige skiver.
Mr. Platinium er de hidtil dårligste, hvor over halvdelen ikke kunne skrives på overhovedet.

I gamle dage (et par år siden) var Mr. Platinium ellers rigigt gode...

Derfor, prøv nogle andre skiver!

Det er næsten ligegyldigt hvilket program du bruger, bare det understøtter din brænder. De nyere udgaver af Nero og de andre har kun minimale fejlrettelser.
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:42 #11
Når du siger \'prøv nogle andre skiver\' - mener du så jeg skal sidde og prøve mr platinum fra en ende af og bare prøve at være heldig med hvad der virker (og ikke virker)..?

jeg har lige drønet ned på min superbiker og hentet EN VivaStar cd for mine sidste penge...

Spændingen stiger...
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:43 #12
Kan jeg evt. klage til TDC?
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:44 #13
Der er ingen problemer med VIVASTAR...
Avatar billede foldager Novice
08. oktober 2001 - 10:49 #14
Det var jo det jeg sagde!
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:50 #15
Vrææææææææææææl!!!!
Så har jeg smidt de sidste penge ud på en gang lorte-cd\'er, som TDC var smart nok til at fuppe mig med...
er der en chance for jeg kan lave telefon-storm og true med både bomber og boing 727\'er, og så få pengene igen?
Avatar billede foldager Novice
08. oktober 2001 - 10:51 #16
Det er stort set ligegyldigt hvilke skiver du køber. Der er ingen andre der er SÅ dårlige.
Vivastar er udemærkede. Kodak er også gode, og holdbare i længden, ligesom Verbatim er slidstærke.

Klage til TDC?
Tja.....det er jo ikke ligefrem modtagelse af klager der er deres speciale, men du kan da prøve.

Det er dog svært at få pengene tilbage for fejlbrændinger, fordi der er så mange mulige fejlkilder.

Avatar billede foldager Novice
08. oktober 2001 - 10:52 #17
Gå ned i butikken og bank i bordet. Gerne mens der er andre kunder ;-)
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:54 #18
Hehe - Will do... Hvis der er nogen der vil overvære skue\'et sker det om 10 minutter på hovedgaden i Roskilde :)

Points som tak for hjælpen :)
Avatar billede foldager Novice
08. oktober 2001 - 11:27 #19
Tak for P!
Avatar billede foldager Novice
08. oktober 2001 - 11:28 #20
Jeg glæder mig til at høre hvordan det gik...