Avatar billede asshole Nybegynder
19. februar 2000 - 06:36 Der er 9 kommentarer

winnt og div.

hejsa jeg har inst  winnt  paa min baerbare  og har ikke adgang til cden  men jeg har  hele i386 biblioteket paa mit harddrev, nu er mit problem at jeg jo er vant til win98 saa derfor disse spm.

hvor kan jeg hente en upgrade til winnt workstation 4 paa nettet saa den ligner win98/win2000  ?

hvordan kan jeg teste  asp filer lokalt ?  hvor kan iis hentes?

og naar man gaar ind i kontrol panelet  hvor er min tilfoej hardware saa?
og hvordan ser jeg listen over alt hardware i min computer ?  haaber i kan svare paa spm i denne raekke foelge

tak

Andreas
Avatar billede asshole Nybegynder
19. februar 2000 - 06:58 #1
ogsaa lige en liste over de filer som skal ligge paa roden af  c:  (: takker der er fordi jeg har kvajet mig lidt saa bare en komplet liste af c: ville vaere kanon (:
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
19. februar 2000 - 08:11 #2
IIS findes ikke til Workstation udgaven af NT4

Der er ikke en Tilføj Hardware (pga ingen plug 'n play)

Listen ses via System i kontrol panelet

Du kan ikke få den til at ligne Win98/2000
Avatar billede sjensen Nybegynder
19. februar 2000 - 10:00 #3
Asshole, Til de fleste af dine spm. er svarene: NEJ, NO CAN DO, osv.

Men følgende svares kan jeg give:

>>hvor kan jeg hente en upgrade til winnt workstation 4 paa nettet saa den ligner win98/win2000  ?
Du kan ikke få NT 4 til at ligne 98/2000 på anden måde end at skrivebordet næsten ser sådan ud. NT er helt forskelligt fra 98.

>>hvordan kan jeg teste  asp filer lokalt ?
Det kan du kun gøre med NT server versionen, og først efter du har installeret IIS.

>>hvor kan iis hentes?
Godt Spm. Men den leveres med sammen med NT 4.0 server

>>og naar man gaar ind i kontrol panelet  hvor er min tilfoej hardware saa?
Som 1271.. siger: Findes IKKE i NT. NT er IKKE et plug and play system. Husk i øvrigt at sætte PNP OS til NO/Disablet i din Bios.

>>og hvordan ser jeg listen over alt hardware i min computer ?
Brug "Windows NT Diagnostics" i menuen: Start, Administrative.

Desværre er det jo ikke opløftende svar, men det er ikke anderledes :-(

sjensen
Avatar billede hanno Nybegynder
19. februar 2000 - 12:02 #4
IIS er med på Optionpack til Windows NT
Avatar billede asshole Nybegynder
19. februar 2000 - 15:34 #5
okay mit problem er at jeg ikke kan inst. mit soundcard og  videocard paa min baerbare ):    kan i ikke lige give mig en liste over  det som skal med paa c:  drevet  med winnt fordi jeg har pakket en masse lort ud der saa  kan i hjaelpe ?
Avatar billede hanno Nybegynder
20. februar 2000 - 11:55 #6
I386 fra din Windows NT Cd-Rom...
Drivere til dit Skærm/lyd-Kort (Evt. Fra internettet...
Service Pack 3-6 til windows NT (Evt. fra Internettet....

\\Hanno
Avatar billede sunraider Nybegynder
08. marts 2000 - 13:15 #7
Umiddelbart kan NT ikke komme til at ligne W98 - Til gengæld kan den komme til at ligne W95 OSR 2.5 ved at installere Servicepack 5. Det kan downloades på http://www.paperbits.com/ under "Hotfixes/Servicepacks".
Der er forøvrigt kommet en betaver. af SRVPACK 6, så mon ikke NT snart kan komme op og ligne W98?, ellers er der jo altid W2000.

\\SunRaider
Avatar billede karstenh Nybegynder
03. december 2000 - 04:14 #8
Det tætteste du kommer 98/w2k i look\'n\'feel er ved at installere IE4 med active desktop.
Hvis du installerer Option Pack 4 får du Personal Webserver. Det er IIS med et andet navn og en begrænsning på 10 samtidige brugere.Resten er der vist svaret på.
Avatar billede sunraider Nybegynder
08. januar 2001 - 09:31 #9
Var det ikke på tide at uddele point efterhånden?