Avatar billede clausmort Nybegynder
07. oktober 2001 - 23:10 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Selvlærende php-funktion

Hejsa

Jeg søger en funktion der kan følgende:

Jeg ligger et startspørgsmål ind i en mySQL database fx: \"Er fuglen sort?\" Man skal så kunne svare ja eller nej (fra websiden). Programmet skal ved ja skrive \"Er det en solsort?\" og ved nej svare \"Er det en gråspurv?\" - her skal brugeren så kunne svare nej og selv ligge et ekstra spørgsmål ind, som så differentierer imellem fx. solsort og krage (\"Er det en stor fugl?\") + at brugeren skal kunne skrive ind hvilken fugl han tænkte på..

Det var en lang og rodet smørre - er der nogen der kan hjælpe mig med at lave sådan en ting??
Avatar billede morw Nybegynder
08. oktober 2001 - 00:25 #1
Er det ikke lidt meget at kræve kunstig intelligens for 150 point ;-D
Avatar billede clausmort Nybegynder
08. oktober 2001 - 00:31 #2
Jo det kan du have ret i, men hvad så med bare nogle idéer og nogle gode letforståelige links??

Der var engang en bruger (fla) på whitehat der havde lavet noget lignende..
Avatar billede morw Nybegynder
08. oktober 2001 - 00:34 #3
Du kunne jo gå i bio og se A.I. - ARTIFICIAL INTELLIGENCE. Hehe - tror jeg går i seng - er vist overtræt
Avatar billede clausmort Nybegynder
08. oktober 2001 - 00:42 #4
Den stinker for vildt - så den i USA, var klar til at gå efter den første time, men den fortsatte sku bare!!

Er der virkeligt ikke nogen der har bare nogle kode-eksempler?
Avatar billede coderdk Praktikant
08. oktober 2001 - 01:18 #5
Jeg tvivler på at nogle har lavet det i php, men der er rigeligt at læse om på nettet ang. chatbots/ai...

Her er nogle:

A.L.I.C.E. løb med Loebner prisen 2000:
  http://www.alicebot.org/downloads/
-Hun er open source og gratis

  http://dmoz.org/Computers/Artificial_Intelligence/Natural_Language/Chatterbots/

  http://bots.internet.com/search/s-chat.htm
Avatar billede coderdk Praktikant
08. oktober 2001 - 01:21 #6
Alice er (bla) java - hendes \"hjerne\" er defineret i XML-formatet AIML (artificial intelligence markup language) - så du kan altså få hende til at snakke dansk =)
Avatar billede clausmort Nybegynder
08. oktober 2001 - 06:24 #7
Jamen det var jo ikke sådan en jeg ledte efter...
Avatar billede clausmort Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:42 #8
æv, æv... :-(