Avatar billede keldolsen Nybegynder
18. februar 2000 - 23:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows kan ikke finde CD-ROM drev

Jeg har netop formatteret min computer og genindlæst Windows. Desværre kan jeg ikke læse fra CD-ROM drevet (D) Jeg havde en driver til brænderdrevet (E) og kan installere videre herfra. Hvordan får jeg gjort (D) drevet aktivt, jeg mener da at Windows har en standard driver til CD-ROM. Det drejer sig om Windows 98, 2 udgave samt en Toshiba CD x 36.
Avatar billede nemesis Nybegynder
19. februar 2000 - 01:46 #1
har du prøvet at boote på en w98 startdisk for at se om den der finder begge drev?
Avatar billede l.birger Nybegynder
19. februar 2000 - 02:56 #2
det du skal bruge er en windows 95/98 bootdisk.....hvis du ikke har en kan du maile mig
Avatar billede keldolsen Nybegynder
19. februar 2000 - 15:54 #3
Jeg siger tusínd tak til jer begge, jeg har prøvet at boote med min windows startdisk det har hjulpet, der er nu bare sket det at driveren til lydkortet er frosset og drev D er blevet til E, kan man ændre det og kan man få et frosset (terminatet) program til at virke, eller skal det geninstalleres.
Jeg ved godt i har svaret, men jeg vil blive utrolig glad hvis der også kan komme lyd fra anlæget.
Avatar billede nemesis Nybegynder
19. februar 2000 - 18:29 #4
jeg tror du kan ændre drev bogstaverne i control panel-computer management-disk management.

Prøv at geninstallere driveren - evt. søge efter en ny hos producenten. Lydkortet burde bare også køre på standarddriverne - er det et specielt kort?
Avatar billede nemesis Nybegynder
19. februar 2000 - 18:31 #5
ups undskyld tog lige fejl af din windows version - sorry! Glem den første linje i ovenstående.
Avatar billede funky_bo Nybegynder
19. februar 2000 - 22:07 #6
du mangler en driver til din cdrom hvad er det for en cdrom du har så finder jeg en driver til dig

funky_bo
Avatar billede keldolsen Nybegynder
19. februar 2000 - 23:03 #7
Svar til funky, jeg kan ikke give dig et helt præcist svar, på manualen jeg fik med står der: TOSHIBA cd-rom drive
XM-6202B/XM-6201B/XM6202S/XM6302B/XM-6402/B/XM-6401B. På den faktura jeg fik med står der bare Toshiba CD x 36.
Jeg håber disse modeller bruger samme driver. Jeg vil sige dig mange tak hvis dette lykkes.
Avatar billede nemesis Nybegynder
19. februar 2000 - 23:16 #8
du kan finde det på FCC nummeret
Avatar billede keldolsen Nybegynder
19. februar 2000 - 23:28 #9
Svar til nemesis, tak for hjælpen, det er en Toshiba CD-Rom XM-6402 B.
Avatar billede funky_bo Nybegynder
20. februar 2000 - 13:53 #10
Svar til keldolsen
der er ikke noget der hedder Toshiba cd-rom XM-6402 b.

jeg har selv sendt en mail til dem der laver toshiba cd-romerne i danmar og de siger der ikke er noget der hedder det
så jeg kan desvære ikke hjelpe dig med det
Avatar billede keldolsen Nybegynder
21. februar 2000 - 22:32 #11
Jeg har fundet en løsning på problemet, jeg formatterede computeren igen, fjernede dækslet til computeren, trak stikket ud af CD-ROM brænderen og gen installerede computeren, nu hvor der kun var et CD-ROM drev kunne driveren fra Boot disketten godt finde vej ind til CD-ROM drevet, alt gik problemløst, til sidst var det bare at sætte stikket på plads i CD-ROM brænderen og installere driveren for denne. Jeg vil helst fordele points til jer alle, men har kun en mulighed, til trods for at jeg ikke har afvist nogen??