Avatar billede ntmaniac Nybegynder
27. maj 1999 - 12:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MS - Proxy og DNS

Jeg vil gerne kunne dele min internet forbindelse, som jeg har på min NT server maskine, ud til min arbejdsstation, og læste et andet opslag med hensyn til MS - Proxy. Men hvor henter jeg det og er der nogle tutorials til hjælp?

Og til sidst hvad helt præcist er DNS''ens formål? Er det ikke en slags navne oversætter lige som WINS?
Avatar billede tld Nybegynder
27. maj 1999 - 13:11 #1
Hvis du har en dial-up forbindelse som er beregnet til 1 maskine - og det er den du gerne vil dele med andre, så skal du kigge på IP-masquerading.

En proxy er typisk ikke nok, men kan godt gøre en del af arbejdet. Hvis du f.eks. vil lave en Real Audio forbindelse eller ICQ, så har man behov for mere end end proxy.

(Jeg er en Linux fyr, så jeg kan kun Unix udtrykkene)

En DNS har i og for sig intet med dette at gøre. DNS = Domain Name Server er som du korrekt har set en oversætter mellem IP numre og "rigtige navne", og naturligvis den anden vej også. Intet andet.
Avatar billede ulrich Nybegynder
27. maj 1999 - 13:12 #2
Der er masser af hjælp at hente her:
http://proxyfaq.networkgods.com/

DNS oversætter navne til IP-adresser.
Avatar billede corlin Nybegynder
27. maj 1999 - 23:05 #3
Der findes mange forskellige prog/proxy servers som du kan downloade fra www.download.com og www.tucows.com men;
MS proxy 2.0 er rigtigt godt vælg da denne har indbygget dynamisk filter og cache.
Trials kan du hente hos Microsoft.
Husk proxy 2.0 funkere kun i sammen hæng med IIS 3.0 denne skal du inst. først
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
28. maj 1999 - 10:40 #4
Ja det er fint nok, men hvad skal der til for at dele min Dial up connection på min NT server er det nok med MS - Proxy? Hvad hvis min connection også skal deles til E-mail og andre internet services?
Avatar billede corlin Nybegynder
30. maj 1999 - 17:53 #5
Det ER nok med proxy serveren.
Avatar billede chaos Nybegynder
31. maj 1999 - 00:45 #6
Til så lille et behov, vil jeg anbefale Wingate 3.0 http://www.wingate.com/

Den er forholdsvis simpel, og kan køre med en klient, så man bruger en virtuel dialup forbindelse via lokalnettet. På den måde slipper man for at konfigurere f.eks. ICQ til proxy.

Avatar billede corlin Nybegynder
31. maj 1999 - 21:27 #7
Hvis du vælger MS Proxy 2.0
og gerne vil bruge ICQ, så åbner du bare
port numret.
Jeg køre selv ICQ uden at skulle ændre
i opsetning i ICQ.
Men som jeg sagde tidligere er der mange muligheder.
Hvis der er yderligere, så bare spørg

Avatar billede ntmaniac Nybegynder
01. juni 1999 - 13:28 #8
Tak for hjælpen jeg har ikke været hjemme de sidste par dage derfor det sene svar. Jeg har bestilt en router til ISDN så mine sorger er ovre men mamge atk for hjælpen alle sammen.
Avatar billede corlin Nybegynder
02. juni 1999 - 07:55 #9
Køb Zyxel med 2 analog porte
modelen hedder omninet lcd 64/128
med indbygget filter.