Avatar billede nettrain Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:28 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Animation i ImageReady

Det er efterhånden lang tid siden jeg har lavet en gif animation i ImageReady.

Derfor har jeg samme problem igen, som jeg havde første gang jeg skulle bruge det program.

Når jeg nede i oversigten med frames skal oprette en ny frame, og tegner noget i den nye frame, kommer det jeg tegner på alle de andre frames.

Hvordan undgår jeg det? Det kan vil ikke passe jeg skal lave et layer til hver frame?

/NetTrain/
Avatar billede prodic Mester
07. oktober 2001 - 13:33 #1
Jo det kan faktisk godt passe.

Nå du opretter en ny frame, så tager den udgangspunkt i de layers der er der fra begyndelsen.
Hvis du så vil tegne i en ny frame, så opretter du et nyt layer og tegner i det.
Så kan du ved hjælp af de enkelte frames og layer aktivere hvilke der skal være aktive eller ej.
Avatar billede nettrain Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:35 #2
Okay jeg synes bare der var en mere enkelt måde...

Nå men tak for det!
Avatar billede mortenjp Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:39 #3
Du kan ikke lave ændringer i et lag, som kun skal være gældende for en frame med visse undtagelser.

Du kan godt bevæge dit lag fra en frame til en anden, og du kan godt ændre opacity (og sikkert også blend mode) fra en frame til en anden.

Men ligeså snart du vil ændre i lagets pixel-data bliver du nødt til at lave et nyt.

Hvis du er træt af at et nyt lag bliver synligt i alle frames, slår du den funktion fra ved at klikek på palette-options (den lille sorte pil i højre hjørne) og fjerner hakket ud for \"new layers visible in all frames\".