Avatar billede zelox Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Solstråler :o)

Se dette link. for lige at vide hvad jeg snakker om!

http://www.digitalblasphemy.com/dbgallery/1/aftermath.shtml

Her ser du solens stråler gå ud og blive mere og mere transperan (gennemsigtig / usynlig) og tilsidst bliver de til ingen ting...
Altså strålerne starter med at være helt hvide og ugennemsigtig.. for derefter at gå ud og blive gennemsigtig og til sidst usynlig.

Nogle der ved hvordan man laver sådan stråler?

Hvis det er i programmer som har flere 1000 muligheder, vil jeg MEGET gerne vide hvilken komando man bruger til det.. :o)

Nemme point for dem der lige ved det :o))

Med Venlig Hilsen

Zelox
Avatar billede prodic Mester
07. oktober 2001 - 13:31 #1
Et hurtigt gæt, ville være at lave strålerne så de ikke fadede først.
Og derefter lave en layermask på laget med strålerne.
Så kan du bruge Gradient-værktøjet til at fade dem fra midten og ud.

Bare et gæt. Det kan være lavet på mange måder.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:38 #2
Det er ikke solstråler, det er en Supernova, men flot er det da ;o)
Avatar billede prodic Mester
07. oktober 2001 - 13:43 #3
Hvis du leder efter noget lignende den effekt, så kan du kigge på www.prodic.dk ->Tutorials og så \"En tur i rummet\", \"Sprængt Tekst\", \"Sprængt Tekst 2\".
Så kan du evt. smide en layermask oveni layeret med strålerne og bruge gradient(Radial) fra midten og ud efter.

Sig til hvis det er helt uforståeligt.
Og det er til Photoshop, så er der nok tæt på 1000 muligheder.
Avatar billede zelox Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:52 #4
Jo tak! måske lidt forviret :o)

Hvilken progs snakker vi om (Photoshop) ?

Men det med Tekst sprængt tekst 2 fatter jeg nada af.. du må lige uddybe lidt hvis du gidder :o)

Er go til at bruge photoshop. men har aldrig fundet det sted hvor man laver det.. hvis photoshop kan bruges til det.

MVH

ZELOX
Avatar billede prodic Mester
07. oktober 2001 - 13:56 #5
Vi snakker om næsten alle udgaver af Photoshop, det kan ihvertfald laves i de fleste udgaver.

Og uddybe - tja, det er nok nemmere hvis du siger hvor det går galt henne.
For lektionen skulle være lige til at gå til.

Forvent dog ikke, at resultatet bliver perfekt første gang. Der skal nok leges lidt med det bagefter eller forsøges igen.
Avatar billede zelox Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:58 #6
sorry overså linket...

2 timer

brb :))
Avatar billede zelox Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:32 #7
det får jeg sq aldrig til :) da det ikke er transperant jeg arbejder med.