Avatar billede laserus Nybegynder
07. oktober 2001 - 03:49 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

wide screen problemer

hej
jeg har prøvet et pinnacle studio-rave tv kort.det laver ok billeder, uanset hvad format jeg optager i fx.NTSC,PAL,PAL-M,PAL-N eller PAL-DK men. Når jeg så vil afspille optagelserne i fx. win.media player i fuld skærm så er der wide screens på, og folk og billedet bliver flat og alt for bredt. jeg har virkeligt prøvet at rode i instillingerne , uden at få ændret lige netop det. Hvad gør jeg forkert?

system: winME, TNT2,
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. oktober 2001 - 06:00 #1
det må have noget at gøre med den resolution den er sat til at optage i .. normal fullscreen er 640x480 prøv at finde resolution et eller andet sted i dine settings
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. oktober 2001 - 06:07 #2
takker ;)
Avatar billede laserus Nybegynder
07. oktober 2001 - 06:11 #3
Det er det samme om formatet er 240x? 320x? 640x?
240\'erne ser selvfølgelig dårlig ud i fuld skærm men er stadig med sorte brede wide
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. oktober 2001 - 06:13 #4
og den er sat til 640x480 ?
Avatar billede laserus Nybegynder
07. oktober 2001 - 06:16 #5
yep , øøh jeg er stødt på noget med UVU og VUV9
hvad er det? måske der den ligger??
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. oktober 2001 - 06:18 #6
hmm det ved jeg ikke men du får lige dine point tilbage..

http://www.eksperten.dk/spm/118124 ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. oktober 2001 - 06:19 #7
du bruger vel ikke en eller anden form for corping ?
Avatar billede laserus Nybegynder
07. oktober 2001 - 06:24 #8
ok for poingende, dem har jeg nu heller ikke styr på såå..
corping??
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. oktober 2001 - 06:26 #9
en ting er sikker det skal være pal det format du bruger -- corping er det der sker her på det nederste billede
http://www.bangkokatnight.com/cgi/vdub_resize.htm
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. oktober 2001 - 06:28 #10
bare giv et svar på den side http://www.eksperten.dk/spm/118124  så får du dine point tilbage .. du skal ikke acceptere svar før du er tilfreds ;)

du kan altid oprette et spørgsmål og give mig point igen hvis vi finder ud af det
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. oktober 2001 - 06:38 #11
ups jeg gav dig 30 point for meget ;/ kan du lave et spm med 30 point ;)
Avatar billede laserus Nybegynder
07. oktober 2001 - 06:51 #12
jo selvfølgelig, er sket,, tror jeg nok
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. oktober 2001 - 06:54 #13
ok .. jeg har svaret .. jeg vil gå i seng nu så er jeg måske mere klar i hovedet imorgen.. der kommer måske nok også nogen andre der har en ide om hvad det kan være.
Avatar billede laserus Nybegynder
07. oktober 2001 - 06:59 #14
oki,, det lyder meget fornuftigt, søvn skal der til,, takker
Avatar billede laserus Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:54 #15
Har nu prøvet linket til vitualdubguide,jeg har  haft programmet hele tiden men har ikke installeret det før nu, har brugt andre programmer som TMPGE movie maker. Har nu installeret Vitualdub 1.4d, og det virker selvfølgelig med risize,og vdub laver generelt et langt bedre resultat, så nu bruger jeg det. Du løste faktisk mit problem,så du fortjæner de 30p
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. oktober 2001 - 20:36 #16
;) takker
Avatar billede laserus Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:17 #17
hej igen , syntes ikke lige jeg kunne komme til at (aceptere svar)give dig point.må lige prøve igen. du skal nok få dem.  Desuden har jeg lige et extra spm.
Jeg pakker vist video i Divx-Fast og audio i mpeg-layer3 128bit 44.000 mhz og save det som avi. er det ikke nogenlunde rigtigt?. det hele ser fint ud men Avi-filen fylder ca30-40mb for ca 5 min. afspilning. Kan det gøres bedre?
Avatar billede laserus Nybegynder
13. oktober 2001 - 13:20 #18
Størrelsen er 320x240 i dette tilfælge
Avatar billede simonvalter Praktikant
13. oktober 2001 - 17:20 #19
umm ja det burde kunne gøres bedre.. når jeg ripper film på 90-110 min så skal de være på en 700 mb cd .. så det burde kunne gøres lidt bedre. især da jeg ripper i en større opløsning
Avatar billede laserus Nybegynder
18. oktober 2001 - 02:48 #20
jaøh hvor stor opløsning er det?  jeg laver mest 320x240 da det giver best resultat, hvis det er større bliver det let krynet og brikket. Måske har jeg slet ikke grejet til det?. Athlon1000mhz.
384 mb ram, Nvidia TNT2 model64 pro.Pinnacle studioPCTV. er det godt nok?
Avatar billede laserus Nybegynder
24. oktober 2001 - 00:15 #21
hallo