Avatar billede to_be_or_not_to_be Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:23 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Gratis point (næsten)

Hej

Vildt nemt spørgsmål (næsten flovt at stille det), hvad er et \"optisk drev\"? Ved godt at det er et nemt spørgsmål, men jeg er newbie og det haster :-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:24 #1
hmmm nemt........ikke for mig (lytter med)
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 23:25 #2
Et sletbart lagringsmedie der lagrer data på en magnetisk disk, men læses optisk ved hjælp af en laser.
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 23:25 #3
Avatar billede bbs Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:26 #4
fiber fremstillet af glas eller plast, der bl.a. benyttes til overførsel af signaler over lange afstande med et minimalt tab af signalstyrke, og uden væsentlig forvrængning. Lyset bevares inde i selve lederen ved at trådkernen er fremstillet af en anden type glas end den omkringliggende kappe, der reflekterer lyset indad.

Optisk fiber^
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 23:28 #5
bbs> det var ikke det han spurgte om :)
Avatar billede bbs Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:29 #6
undskyld, læser altid for hurtigt igennem..
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 23:29 #7
bbs> NP - vi kan jo alle lave fejl :)
Avatar billede bbs Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:30 #8
Men jeg laver mange ;)
Ligesom Island ..
Avatar billede roenving Novice
06. oktober 2001 - 23:31 #9
F.eks. er en cd et optisk drev, det aflæses ikke vha. magnet-impulser men vha. lys (laserlys), som reflekteres.

hth
jes
Avatar billede lrp Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:32 #10
Dette PDF-dokument fra Hewlett-Packard giver en ret god forklaring på, hvordan et optisk drev virker:
http://www.products.storage.hp.com/storage/pdf/14xprimer.pdf
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 23:33 #11
roenving> det ER svaret :)
Avatar billede to_be_or_not_to_be Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:50 #12
Hmm, forstod ikke en dyt af det hele, men i for points alligevel fordi i prøvede at hjælpe...
Avatar billede bbs Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:52 #13
Takker for points :)
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 23:53 #14
Takker for points - selv om der var 2 der tjente point på et forkert svar og en der svarede det samme som mig... :(
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 23:53 #15
en der tjente point på et forkert svar og en der svarede det samme som mig (skulle der have stået)