Avatar billede ml Nybegynder
18. februar 2000 - 16:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

HP - CD-Writer Plus 7200 på w2000 !!?

Jeg kan sq ikke få min HP - CD-Writer Plus 7200 cd brænder til at virke under windows 2000.... Og der findes ingen løsning på HP's hjemmeside !...

Nogle der kan hjælpe ??
Avatar billede hanno Nybegynder
18. februar 2000 - 17:16 #1
Hvilket Brænder software bruger du ??
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
18. februar 2000 - 17:31 #2
Jeg har det samme problem...
Jeg bruger godt nok en 8100, men win2k kan ikke finde den?
Avatar billede hanno Nybegynder
18. februar 2000 - 17:44 #3
Har du prøvet at installere Adaptec CD-Creator 4,0 ?

\\Hanno
Avatar billede nemesis Nybegynder
18. februar 2000 - 21:13 #4
hmmm lyder underligt min 9110'er spiller 100%

Avatar billede 2hot4u Nybegynder
19. februar 2000 - 01:25 #5
okey...
Men har du installeret nogle drivere. eller bare brænder software?
Avatar billede nemesis Nybegynder
19. februar 2000 - 01:33 #6
Jeg har intet installeret af drivere. Selve drevet bør W2K selv finde og installere. Af brænder software har jeg blot installeret den Adapter EasyCD 3.5c, der fulgte med drevet.
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
19. februar 2000 - 01:48 #7
okey...
Jeg tror jeg vil prøve mig lidt frem :-)
Jeg troede bare at der skulle installeres drivere, men det er jo så åbenbart ikke nødvendigt...
Avatar billede nemesis Nybegynder
19. februar 2000 - 01:53 #8
har du ændret noget på hardwaren? f.eks. jumpere eller flyttet ide kabler UDEN at flytte jumpere? (mit drev forsvandt mærkeligt nok da jeg satte det på slave uden at flytte jumperen:-)
Avatar billede nemesis Nybegynder
19. februar 2000 - 01:55 #9
...og en gang kunne win ikke finde floppy da stikket ikke sad ordentligt i....
Avatar billede ml Nybegynder
19. februar 2000 - 02:25 #10
Det har kørt fejlfrit på win98 lige før jeg lagde w2k ind... Da jeg havde gjordt det, og skulle have brænderen til at virke prøvede jeg forskellige drivere fra den medfølgende Cd og fra hp's web site... Men enten kunne det ikke installeres fordig den ikke kunne finde et cd-r drev, eller også skulle der være noget software inde først, som man ikke kan installere korekt hvis den ikke kan finde drevet !!.. Jeg installerede som den sidste udvej softwaret uden den kunne finde drevet, hvisket resulteret i at w2k gik totalt ned, og jeg blev nød til at formatere !!...

PS: Drevet står som et almendelig cd-rom drev, og virker også som et sådan, men ikke som cd-r drev..

Håber virkelig nogen har en løsning !  /-:
Avatar billede hanno Nybegynder
19. februar 2000 - 11:51 #11
Har du prøvet at installere Adaptec CD-Creator 4,0 ?

\\Hanno
Avatar billede jsloth Nybegynder
28. februar 2000 - 06:14 #12
Min 8100 kører uden problemer. Jeg kører med Final Release.
Er det beta udgaven af Win2000 som skaber problemerne ?
Avatar billede ml Nybegynder
28. februar 2000 - 14:13 #13
Det er også Final jeg køre med...

Men har haft en del problemer, så køre nu med win98 igen  )o:
Avatar billede kla Nybegynder
05. marts 2000 - 20:34 #14
Er det en ekstern Hp brænder ? for så er det der dit problem ligger ! Jeg har selv en HP-sureStore 7200e som jeg ikke kan få til at køre ordentlig på Win2000 ! Og jeg har ikke fundet en løstning på problemet endnu ! Mvh KLA
Avatar billede chromatiq Nybegynder
06. marts 2000 - 20:57 #15
Det skyldes måske en manglende ASPI driver - du kan få den nyeste fra Adaptec eller læs på http://members.home.com/mlafreniere1 ..
Derudover er det et godt bud at checke ting med Fireburner (www.fireburner.com), da det er det mest rene MMC/ASPI brænderprogram jeg har set...
Avatar billede zerocool Nybegynder
13. marts 2000 - 08:50 #16
prøv at installere Adaptec CD-Creator 4,0 der ligger de nye aspi driver i til alle brænder
Avatar billede ml Nybegynder
23. marts 2000 - 17:32 #17
installerede win98 igen !
Avatar billede ramlev Nybegynder
17. april 2000 - 16:24 #18
Jsloth, jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan du har fået din 8100 til at spille med w2k, jeg har hp8100i og w2k prof. final, og den kan ikke finde brænderen. Hvad har du installeret ? ...