Avatar billede to_be_or_not_to_be Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:20 Der er 8 kommentarer

Ny computer

Jeg søger en ny computer, krav : AMD Athlon 1400 MHz FSB266MHz, lydkort (hvilket lydkort det er betyder intet), 20 GB, grafikkort som virker til alle spil, DDR ram min. 128MB-ram, OS gerne 98 eller ME men OS behøves ikke. Det gør selvfølgelig ikke noget hvis computeren er bedre end oven nævnte. Og det gør overhovedet intet hvis den er lidt bilig.
På forhånd tak :o)
Avatar billede t-bone323 Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:30 #1
Alcotini (www.alcotini.dk - produkter - pc systemer - Alcotini PC) har et produkt kaldet 28437 T-Bird T9-1400 256/30/32/16DVD/Lyd 5.996,00 incl. moms eksl skærm tror jeg.
Jeg så det idag i deres forretning og det så ret lækkert ud.
De har også en P4-1500 til 9996,00 guf guf
god jagt!

Avatar billede bbs Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:33 #2
sig hvor meget den må koste, så er det lettere ..

Jeg ville selv vælge:

Processor:
AMD Athlon ThunderBird 1400MHZ
Rigtig god og hurtig processor, noget af det bedste på markedet lige nu.
Læs testen: http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainamdbird14.asp
Koster ca. 1200 kr.

Bundkort:
Soltek SL75DRV-X.
Soltek er en af mine personlige favoritter når det gælder bundkort, jeg vælger dem p.g.a. stabilitet, overclocking-features, og ellers at det er let at opdatere bios mv. Det er incl. RedStorm - Overclocking featuren for begynderen, noget andet er at den garvede overclocker kan selv kan hæve voltage med 0.05v pr. gang.
Læs testen: http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainsolSL-75DRV.asp
Koster ca. 1200 kr.

Lydkort:
SoundBlaster Live! Player 5.1 Bulk
Rigtig godt lydkort, understøtter op til 5 sattelites og en enkelt center på en gang.
Creative er kendt for kvalitet, specielt når det gælder lydkort, så dem kan du roligt være trygge ved.
Koster ca. 400 kr.

Harddisk:
Jeg vil denne gang gi\' mig ud i et kendt, men ikke så anerkendt mærke. Der er nemlig snak om Seagates nye diske, nemlig serien Barracuda IV. Den fungerer meget bedre end en Deskstar 60GXP fra IBM, ud over det, så er den også helt lydløs.
Den koster ca. 1200 kr. og er et rigtig godt køb!

Grafikkort:
En god og billig producent af Grafikkort hedder Palit, og det er derfra jeg vil gi\' et godt bud på et godt grafikkort.
Det er deres GeForce2 Pro jeg specielt synes ser interessant ud, ikke kun p.g.a. prisen, selvom den også er ret nice. Geeforce2PRO er det 3. bedste geeforce baserede kort, da der på 2. pladsen er et geeforce2ultra, og bagefter geeforce3, som begge koster betydeligt mere end kortet her.
Kortet koster ca. 1200 kr. og er et rigtig godt kort!

Ram:
Nu hvor jeg har \"valgt\" et DDR-rams bundkort, så skal du da også ha\' ddr-ram.
Som alle ved, så er Kingston et rigtig godt mærke indenfor ram, og priserne på deres 512 mb blokke er lige fløjet vildt meget ned.
512 mb pc2100 ddr-ram koster nemlig kun ca. 1000 kr. hvilket jo i sig selv ikke er så meget, ydelsen er også suveræn.
Avatar billede to_be_or_not_to_be Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:37 #3
højst 8 understreger 8
Avatar billede to_be_or_not_to_be Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:41 #4
t-bone->Jeg forstår ikke informationen om pc\'en: 28437 T-Bird T9-1400 256/30/32/16DVD/Lyd 5.996,00 incl. moms eksl skærm tror jeg. ?
Avatar billede to_be_or_not_to_be Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:42 #5
Jeg vil helst ikke have links til sådan nogle saml selv butikker
Avatar billede halifax Nybegynder
06. oktober 2001 - 23:40 #6
Her kan du købe et system samlet

w AMD Thunderbird 1400
w 512MB Kingston PC2100 DDR-RAM
w IBM 60GXP 40GB Harddisk
w ASUS 12x/40x DVD
w ASUS A7M266 Bundkort
w ASUS V7100 MX400 64MB AGP
w Creative Live! Player 5.1 PCI Lydkort
w AOpen HQ45 300W ATX Miditower
w Diskettedrev
w Microsoft Internettastatur
w Microsoft Intellimouse
w Musemåtte
w Incl. samling og test.
w 1 års garanti

Incl. moms: 11310kr.

Der er over 8, men måske kan du undvære noget af konfigurationen og komme med i pris. Ellers kan du samme sted købe Athlon 1.4GHz med SD-Ram for kun kr. 5.893,00. Se her

w AMD T-Bird 1400 CPU
w 512MB PC133 SDRAM
w Fujitsu 40GB 7200rpm Harddisk
w 50x CD-ROM
w ECS K7VMA Bundkort, 1xAGP, 4xPCI
w S3 Savage4 32MB AGP grafik
w AC97 Audio Codec lyd
w Linkworld 219 ATX 300W Miditower
w Diskettedrev
w Logitech PS/2 scrollmus
w Chicony PS/2 Tastatur
w Musemåtte
w Incl. samling og test.
w 1 års garanti

Incl. moms: 5893 kr.

http://www.akademisk-datasalg.dk/

Avatar billede beta Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:23 #7
Hvis du kan vente 2-3 uger, så kommer der bundkort med det nye KT266A chipset, det er nok lige værd at vente på. Selv har jeg udsat mit bundkort-køb til om 2-3 uger.

Se f.eks. her :

http://130.227.194.145/overclocking.dk/asp/nyheder.asp?id=1594&visnyhed=1&table=nyheder
Avatar billede bluewest Nybegynder
23. november 2001 - 18:33 #8
Tjek lige den her først

www.mariendals.dk - de giver en hurtig en god service. Jeg har lige opgraderet min maskine - fik de bestilte varer 2 dage efter bestillingen

CHOK-PRIS AMD Palomino
AMD Palomino 1600XP (1400Mhz), ECS K7S5A bundkort ATX- 200/266 FSB ATX, Lydkort on boad, netkort onboad Geforce 2MX-400 64mb Grafikkort, 41gb IBM GXP 7200/ ATA100 harddisk, 256 mb DDR 266-RAM, 52X Aopen CD-ROM, floppy, 140 Watt højtaler, Windows tastatur, Chic 3knaps scroll mus, Kabinet Codegen 6013L 300Watt PSU

Uden Skærm 5.499,00
Med 17\" Scott Monitor 7.048,00
Med 19\" AOC Monitor 7.748,00

Held og lykke med købet..... ;-)