Avatar billede t-bone323 Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisc - gl bios

Ok, så jeg havde en gammel 4,51 Award bios på mit gamle bundkort, som ikke ville håndtere HD over 33 gB., så sådan en købte jeg selvfølgelig. Fik IBM diskmanager forklaring om via dos at få harddisken til at fortælle bios at den kun var 33 sådan at bios ikke lavede fejl ved kontrol.
Herefter skulle harddisk virke som normalt under windows...
Det gik nogenlunde harddisk kunne nu ses under windows, men da data nåede over 33 meldte windows blot blå skærm - skrivefejl til harddisc - genstart computer.

Har nu fået nyt bundkort ASUS A7A266 og ny processor 1,4 Athlon.

Kan jeg \"omformatere\" harddisken således at der  dosrapporteres normalt igen uden at slette harddisken og dermed redde harddisken\'s data ??

Ellers er jeg \"bare\" nødt til at finde et sted og dumpe mine 33 gB ...

P.S. Vil ikke ha: \"hvad med at prøve...\" svar, da jeg ikke har lyst til at prøve noget som kan bringe mine data i fare !  :o)

På forhånd tak
Avatar billede hejberg Juniormester
06. oktober 2001 - 20:37 #1
du kan købe en ny harddisk til, og så kan du copy alle din tinge over og derefter format den gamle harddisk.

en ny 40 gb hdd koster under 1kg.

helle og lykke.

hejberg

p.s du kan også prøve om du kan låne en fra en ven
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
06. oktober 2001 - 22:23 #2
PowerQuest PartitionMagic kan gøre det men... Det koster.
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
07. oktober 2001 - 00:58 #3
hvis jeg er dig vil jeg nok kopiere mine ting over et netværk og så formatere den disk der ikke virker rigtigt, eller prøv at lån en brænder og brænd dem over, fordi du bliver nød til at formatere [Fat32]
:(
Avatar billede t-bone323 Nybegynder
08. oktober 2001 - 01:54 #4
OK, tak for jeres deltagelse, men der var ikke rigtigt nogen gode ideer, sååå....