Avatar billede kb2000 Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:45 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Windows vil ikke lukke ned selv

Jeg kører pt. med Win XP, men havde det samme problem på Win2k. Når jeg forsøger at få windows til at slukke computeren, så genstarter den. Og da jeg gjorde det i win2k, så kom den med \"du kan nu slukke computeren\"...

Jeg har asus P5A bundkort, og det virkede i win98, hvor jeg bare lige skulle sige \"force APM 1.0\" under APM-driveren, men det kan jeg ikke finde i win 2k/xp...

Hvis det er APM-driveren, så siger win xp at det er en \"ALi 7101 Power Management Controller\"...

Please help! Jeg har brugt længe på at finde ud af det...
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 15:46 #1
Lytter med - har samme problem :)
Avatar billede kb2000 Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:47 #2
Samme bundkort?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:07 #3
Min kone bruger også WinXP på en P5A og hun kan godt lukke ned, jeg skal lige finde ud af hvordan det foregår.

Du skal ind i bios!

Har du opdateret bios?
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 16:08 #4
kb2000> nej EpOX bundkort :)
Avatar billede kb2000 Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:09 #5
Nej, jeg har ikke opdateret bios... Hvilken bios-version kører hun med? Jeg checker lige min og vender tilbage...
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:12 #6
Du skal ind i bios under Power management Setup og ændre Power mangement til Disable.

I winxp skal du ind i Control panel og ind i Power Options og under APM skal du fjerne fluebenet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:14 #7
Hun har version ali5i107a.awd

Jeg kan evt. sende dig Awdflash.exe og bios til dig!
Avatar billede kb2000 Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:16 #8
Vil det ikke fjerne APM-support? (jvf. det med fjerne flueben og disable)

Jeg har bios version 1004...
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:20 #9
Ja, men det er netop APM der er problemet, bios kan ikke håndtere det, så derfor skal den slåes fra!

Det kan godt være at din version er den nyeste, jeg checker lige den anden PC!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:24 #10
Hun har version 1007!

Har du en mailadresse så kom med den!

Du kan også hente den hos http://www.asuscom.de/support/techmain/bios/bioslink.htm
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 16:25 #11
Retaxes> kan lige nævne at jeg har samme problem, og hvis jeg fjerner vingen i APM så skal jeg slukke automatisk på powerknappen :) Det samme kommer til at gælde for kb2000, tror jeg...
Avatar billede kb2000 Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:29 #12
yup... Samme gælder her... Den kommer med \"du kan nu slukke computeren\"... Men jeg vil lige prøve at opdatere bios... Kan være det hjælper...
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:30 #13
hotpop> Det er P5A fra Asus der har problemet, så det  er ikke sikkert at det gælder for dit Epox, har de ikke en faq side om problemet!
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 16:31 #14
retaxes> nej desværre, og der kommer ikke flere updates til min bios heller :( - sidste nye er fra 4/11/2000...
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:35 #15
hotpop> Kan det trøste dig at den nyeste bios til P5A er fra 1999 ;o)
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 16:36 #16
retaxes> ja lidt ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2001 - 16:41 #17
Jeg kan trøste dig med at min Soltek 67EV godt kan lukke ned i 2 modes, men der er altid en eller anden driver der forhindrer mig i at bruge faciliteterne.
Først var det brænderen og siden hen var det keyboardet ;o(
Avatar billede kb2000 Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:14 #18
Jeg har nu opdateret til 1007.A, men det virker stadig ikke... Den genstarter når APM er til og siger \"Du kan nu slukke computeren\" når det er fra...

Hvilken APM-driver bruger din kone, retaxes?
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:36 #19
Du må ikke have APM sat til, det er den der er problemet.

I winxp skal du ind i Control panel og ind i Power Options og under APM skal du fjerne fluebenet. Meget vigtigt, ellers vil den genstarte.

Du vil ikke opnå at kunne bruge APM til noget i P5A, du vil altid få beskeden >Du kan nu slukke computeren>
Avatar billede kb2000 Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:38 #20
Jamen, du sagde at det virkede på din kones computer...
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:07 #21
Nej, det var en fortalelse, du skrev at din genstartede og så sagde jeg at min kones PC godt kunne lukke ned, og der mente jeg at den kun lukkede ned til beskeden >Du kan nu slukke computeren>.
Sorry for misforståelsen, jeg burde have udtrykt mig tydeligere ;o(

Avatar billede kb2000 Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:35 #22
Æv... Det må da kunne virke....!

Jeg tror jeg starter en ny, med flere point...
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. oktober 2001 - 15:54 #23
Det bliver det ikke en skid bedre af, der findes ikke en løsning på problemet!