Avatar billede rekcuf Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

athlon 500@900 - WHAT!! er det muligt??

Skal bare lige have det her bekræftet.

Jeg hørte en for et par dage siden der pralede med hans comp. Han sagde han havde clocket den fra 500 til 900!!! Den skulle eftersigende ligge på minus 18 grader, ved hjælp af et eller andet vildt kabinet til 4000 kroner!!!!

Kan det passe???
Avatar billede zephyr Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:13 #1
han har måske det nye vapochill.. www.vapochill.com
Avatar billede zeeo Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:14 #2
gu kan det ej... så skulle det være fordi han har lavet sit eget kabinet med indbygget fryser............ hvorfor der er skudet helt ned.....
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:16 #3
hvis jeg havde 4000 kr ville jeg ikke bruge det på et kabinet med en monster kølesystem (sikkert en af de kummefryserlignende ting) men mere en ordentlig processor og andre system resourcer der får det hele til at køre langt over 900mhz
Avatar billede zeeo Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:17 #4
det kan sku godt være men jeg tror altså ikke at din maskines indmad har godt af minus 18......
Avatar billede makse Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:17 #5
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:20 #6
VapoChill bench af en Athlon 500 @ 880 !
http://www.vapochill.com/performance/index.shtml?id=1
Avatar billede rekcuf Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:39 #7
VapoChill bench af en Athlon 500 @ 880 !
http://www.vapochill.com/performance/index.shtml?id=1

hehe - det skulle fanme ik undre mig at det er præcis den post han har læst, og så bare fyret en løgner af!!!!
Avatar billede limemedia Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:39 #8
hov, fik jeg point for det ? *g* jamen tak
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:49 #9
Jeg erindrer at have læst en artikel om en amerikaner, som byggede sit eget kølesystem med compressor osv. Det lykkedes ham at få en processor til at køre med ca. dobbelt clockfrekvens, så det KAN lade sig gøre.
Endvidere så jeg på cebit messen i foråret et DANSK probuceret kabinet med indbygget compressor og oliekøling (tror jeg) af processoren.
Desværre har jeg ingen link eller yderligere info.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:32 #10
Tror ikke på temperaturen ! - Men antal mhz lyder meget rimelig !
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
30. november 2001 - 13:18 #11
Den er god nok - jeg kender lidt til både produktet og firmaet.

Produktet er VapoChill og produceret af asetek a/s i Brønderslev. Proncippet er meget kort at man via krompressorer og miljøvenlig freon køler direkte på CPU\'en - teknikken kalder for sub-zero (cooling ja gæt hvad det betyder) og er modstykket til fx blæsere o.l..

Køling at computere khar oftest to funktioner:

1. Overclocking, altså at speede pc\'en op og
2. nedkøling for at øge stabiliteten (specielt servere)

Temperatureren i PC\'erne er et stadig stigende problem. Teoretisk ligger Intel inde med teknologoen til at producere en 1 Terahertz computer (jyllandsposten den 29. november 2001), men problemet er et enormt strømforbrug og deraf følgende varme.

Moores lov om dobbelt CPU hastighed pr. 18 md er måske i farer - Intel har i hvertfald meldt ud at de vil arbejde på at øge stabiliteten frem for ensidigt at arbejde på hastigheden.

En af jer siger at i hellere vil købe en 900 mhz processor i stedet for en vapochill + en 500 mhz processor. (Det er nu til at komme til hurtigere pc\'ere for rimelige penge. Jeg købte en 1,5 GhZ for 2 md siden for 9.800).

Fordelen ved VapoChill er at man kan overclocke fx en ´min 1,5 ghz til ca 2,1 - 2,2 ghz. Det vil stige at kølingen giver ca 40 % ekstra yde evne.

Det fordelen ligger er at man hele tiden har 40% ekstra yde evne - når man og ikke sålænge kan købe en 2,2 GhZ, jamen så installere man den bare med sit Vapochill og så køre man godt 3,0 ghz.

Jeg har læst adskillige tests af produktet og alle disse giver produktet ca. 8-9 point af 10 mulige - og som begrundelse for ikke at give 10 er oftest at det er svært at samle hvis man ikke er hård i den slags - og så er det lie jeg tænker hvor mange \"almindelige mennesker\" sidder lige og overclocker sin pc??

Jeg er overbevist om at der er et stort markede for dette produkt da det kun koster ca. 5.000..

Læs anmeldelser bare søg på vapochill på yahoo.com og det vælter ind - rimeligt godt for et relativt nyt produkt fra en lille dansk producent (men dog med en genial idé)
Avatar billede sila Nybegynder
30. november 2001 - 13:50 #12
He he