Avatar billede wezer Nybegynder
06. oktober 2001 - 14:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

2 FTP servere på én Netexpress linje

Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får 2 ftp servere på én Netexpress linje? Har hub og router men kan kun få én på.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 14:11 #1
Det er et spørgsmål om at mappe porte til det, du har nok mappet 21 -21 nu til ftp, men du kunne jo mappe port 50 til den anden ftp server, og fortælle den, at den skal bruge port 50. Ellers vil du heller ikke kunne få 2 ftp servere til at køre på samme pc.
Avatar billede wezer Nybegynder
06. oktober 2001 - 14:14 #2
Sorry de 2 fpt´er er selvf. på hver deres com.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 14:30 #3
Så skal de have hver deres ip. du må bestille en fast ip mere hos TDC
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 14:32 #4
Hvorfor lader du ikke ftp afvikle fra en pc, du kan jo blot mappe ftp mappen fra den anden com til den, som har ftp serveren. Eller du kan bruge en ftp server også bruge cesar, som du kan mappe virtuel på fra hele netværket.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 14:33 #5
Cecar ftp er en suveren ftpserver som ikke har nogen direkte fast rood.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:00 #6
Hvis han har to PC\'ere til at dele een ADSL, er det ikke noget problem når han har en router (har selv haft 2 FTP servere kørende på hver deres PC) Han skal bare sætte den ene til at mappe fra port 21 WAN til port 21 LAN, og den anden fra port et-eller-andet-wan til port 21 LAN. De to maskiner har jo hver deres LAN IP i forvejen. Jeg har f.eks. haft WarFTP på port 21, samtidigt med G6 på port 8600 (på den samme maskine) og samtidig med det CesarFTP på port 21 på den anden maskine (Der havde jeg så bare forwardet port 6000 WAN til port 21 LAN)
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2001 - 01:58 #7
Var det ikke også dem du nævte i mit spørgsmål omkring test af Cesar, der kunne jeg kun konecte 21, de ander kunne jeg ikke komme i kontakt med.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:32 #8
Fordi jeg havde lukket for dem :o) I øjeblikket er det kun CesarFTP der er åben.. hvis du vil teste de to andre, kan jeg da lige åbne dem?!?!?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2001 - 11:55 #9
Det er du da velkommen til.:-)
Wezer har du fået det til at virke.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
07. oktober 2001 - 12:10 #10
Ok, Kharder.. så er de klar...

CesarFTP = ftp://mavser.adsl.dk
WarFTP = ftp://mavser.adsl.dk:6000
G6 FTP = ftp://mavser.adsl.dk:8600
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
07. oktober 2001 - 12:11 #11
Vil lige sige at der intet ligger på G6, kun et upload bibliotek på WarFTP, og et shareware kalender program på CesarFTP..
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
07. oktober 2001 - 12:14 #12
Forresten skal det måske lige siges at WarFTP og G6 ligger på een maskine i LAN\'et, og CesarFTP på en anden.

I LAN\'et ligger WarFTP på 10.0.0.3:21, G6 på 10.0.0.3:8600 og CesarFTP på 10.0.0.2:21.

Læg mærke til at WarFTP og CesarFTP benytter samme port, bare forskellig IP på LAN\'et, men forskellig port på WAN\'et... det var vidst noget af det han spurgte om, ik?
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2001 - 16:03 #13
Flot det kører suverent, så har wezer ingen grund til klage :-)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
07. oktober 2001 - 16:15 #14
Jeg ved faktisk ikke om det kan lade sig gøre med en speedstream router fra TDC .. har selv haft bøvl med sådan een.. ihvertfald når det er på samme port.. prøv eventuelt at installere den ene server på en anden port, hvilket kharder også har foreslået, men vælg en port over 1024 ...
Avatar billede wezer Nybegynder
26. oktober 2001 - 11:40 #15
:D Well jeg er nødt til at prøve det af næste gang min fætter kommer på besøg. Men det virker da somom en fornuftig løsning:)
Avatar billede wezer Nybegynder
27. marts 2004 - 16:30 #16
lukket