Avatar billede belau Nybegynder
06. oktober 2001 - 11:37 Der er 8 kommentarer

Problemer med ShellExecute / winexec

Jeg ønsker at undersøge om der findes et Computernavn på alle IP adresse fra et bestemt start adresse til et bestemt slut adresse. Jeg forestiller mig, at resultatet af hver enkelt test bliver gemt i C:\\IP-TEST.TXT, hvorfra jeg så vil samle det op og slette filen, således den kan oprettes på ny.

Jeg har forsøgt med med ShellExecute og winexec uden held.

Jeg kan godt få nedenforviste til at virke

    Result := ShellExecute(0, \'Open\', \'Netlog.txt\',nil,nil,SW_SHOW);

men jeg kan ikke få næste eksempel til at virke

    Result := ShellExecute(0, \'Open\', \'Ping.exe -a 121.18.10.7 >C:\\IP-TEST.TXT\',nil,nil,SW_SHOW);

Det næste eksempel virker delvist - dvs. den laver et vindue som bliver lukket med det samme og den laver ikke filen C:\\IP-TEST.TXT og med den hastighed den har, tror jeg ikke den laver en ping på den ønkede IP adresse

    Result := ShellExecute(0, \'Open\', \'Ping.exe\',\' -a 121.18.10.7 >C:\\IP-TEST.TXT\',nil,SW_SHOW);

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig. På forhånd tak.
Bent
Avatar billede ziron Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:18 #1
prøv med :

ShellExecute(Handle, \'OPEN\', \'Ping\',\'-a 121.18.10.7 >C:\\IP-TEST.TXT\',nil,SW_SHOW);

ellers kan du gøre det at du tager et output af den text der kommer i dos vinduet og smider den i en text, men jeg har ikke delphi installeret lige nu, og jeg skal på studietur i den uge der kommer nu. men hvis du ikke har fået det til at virke når jeg er kommet hjem, skal jeg nok lave noget der kan det du vil...

/ZIRON
Avatar billede ziron Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:18 #2
hov, sådan:

ShellExecute(Handle, \'OPEN\', PChar(\'Ping\'), PChar(\'-a 121.18.10.7 >C:\\IP-TEST.TXT\'), nil, SW_SHOW);

/ZIRON
Avatar billede belau Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:00 #3
Tak for dit svar - med det hjalp kun delvist. Problemet er nu, at output filen \'C:\\IP-test.TXT\' ikke bliver oprettet. Hvis jeg fjeren alt efter ...10.7\' dvs. \' >C:\\IP-TEST.TXT\' ja så fungere det på skærmen - men jeg har brug for filen - har du en idé om hvad det er der er galt?
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
07. oktober 2001 - 22:31 #4
prøv at lave mellemrum mellem > og C:\\

:)
Avatar billede borrisholt Novice
08. oktober 2001 - 11:45 #5
problemer er at det ikke er sådan lige at fage outputter fra en DOS dialog .. Måske du hellere skulle kigge runbdt efter en windows version af PING ... Altså et Delphi komponent ...

i ICS pakken (http://www.overbyte.be) fra François Piette er der et.

Download pakken  og instalerden .. Hvis du statig har problemer så spørg igen :-)
Jens B
Avatar billede ziron Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:03 #6
og så er jens der igen.

jens >> hvad er det fede ved at bruge kommponeter????
Avatar billede borrisholt Novice
16. oktober 2001 - 13:23 #7
ziron>> Alt andet lige så er DOS programmer ikke så fedt ... Det er noget der hører C++ verden til .. De hart nemlig stadig problemer med GUI ....

Der ud over så er der problemer med den ping der følger med Windows, den er ikke multi trådet eller noget somhelst andet ! Der udover falder den ned hvis du stresser den lidt ...

En anden approtch erat bruge INDY komponenterne. Hvis du som jeg har instaleret Delphi i c drevet finder du et PING program her : C:\\Program Files\\Borland\\Delphi6\\Demos\\Indy\\PingGUI Hvis du slet ikke har INDY instaleret er det på tide du får det. Det kan downloades gratis fra nevrona\'s hjemmeside (www.nevrona.com).

Endelig var der også den mulighed at bruge INDY\'s netværks tester til at validere en IP adresse, i stedetfor blot helt blindt at pinge den

JEns B
Avatar billede ziron Nybegynder
16. oktober 2001 - 13:26 #8
jens >> hmm der sov jeg vist lidt, jeg havde ikke helt tænkt på at det jeg ville smide sammen var DOS-Ting, sååå...

/ZIRON