Avatar billede dj-dos Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:36 Der er 6 kommentarer og
6 løsninger

Bedste Antivirus-program???

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilket antivirus-program du synes er bedste, dvs. beskytter bedste og tager ikke for mange resourcer...

Jeg har Norton Antivirus, men jeg synes det gør min computer meget, meget langsom. Jeg har hørt meget om Mcafee Antivirus skulle være god, men der er jo ikke grund til at skifte hvis der ikke er forskel.

VH dj-dos
Avatar billede zeeo Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:39 #1
jeg har begge dele på min computer men ikke installeret......... mcafee er vildt godt og det lagger ikke din computer nær så meget som norton antivirus...
Avatar billede zeeo Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:40 #2
men jeg ville sige at det ikke ville være nødvendigt at skifte........... der er nemlig ikke den store forskel igen......
Avatar billede koxxx Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:47 #3
Antivirusprogrammer lagger som regel meget på hukommelsen og da der ikke er den store forskel på Norton og McAfee, vil jeg klart anbefale dig at køre med Norton, og det er naturligvis fordi det er så nemt at have med at gøre og så deres gode \"liveupdate\"
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 11:26 #4
Det bedste vil jeg sige er Kaspersky Antivirus :)
Avatar billede Beach Mester
06. oktober 2001 - 23:31 #5
Jeg bruger selv F-PROT... Hvorfor?
Det koster ikke noget for private!
Der er meget tit opdateringer, og man får en mail med link til direktetink til download uden at betale!
Det skal IKKE installeres på computeren, og ligger derfor 0% beslag på ram, cpu og hd!
Det scanner mit system på rekordtid fra 2 disketter inkl. pakkede filer mm!

Kort sagt et ganske fornuftigt system:-)
Men... Det ligger jo så ikke og ser dig over skulderen konstant, så det kræver at man handler lidt fornuftigt hvilket også sagtens kan lade sig gøre hvis man vil. Jeg har ikke kørt med virusprogrammer i måske 3-4 år og fik så en lille mistanke om et problem efter opdatering af lydkortdrivere og en dll fil med det lidt uhyggelige navn Devldr16 hvilket senere viste sig ikke at være problemet. Til gengæld fandt F-PROT 3 mail vira som havde ligget i mit system i over 1 år!!! Grunden til at de så ikke har lavet noget ballade er at jeg ikke bruger outlook som alle ander. Det er jo som regl der problemet ligger *S*

Men da kun et forslag... Hvis du er den der downloader 20Mb *.exe *.com *.vbs og *.bat -filer om dagen så skal du holde dig til du har, der godt nok (mis)bruger din cpu og ram kanon meget, men holder dig fri for problemerne...

//Beach
Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 23:40 #6
beach> hvad er meget tit opdateringer? Til kaspersky er der opdateringer HVER dag.
Avatar billede Beach Mester
06. oktober 2001 - 23:57 #7
>>>hotpop
En gang om ugen vil jeg tro.
Hvad det skyldes i forhold til kaspersky ved jeg ikke. Vi brugte det på arbejdet på et tidspunkt og da I love you virusen var ved at inverdere DK røg det ind i vores system som en mus på listefødder og blev faktisk kun stoppet fordi jeg fik en mail fra en kolega i Computer2000 der fortalte at den var i gang. Jeg røg direkte ind til serverfolkene og sagde hvad der var gang i, og så lukkede de sluserne ned manuelt ind til de 2-3 maskiner der havde haft besøg var renset og oppe igen!

Så egentlig giver jeg ikke en dyt for alle de fine \"online\" antivira programmer. Hvis man er uforsigtig nok så får du virus på maskinen og kan så skade resten af netværket indefra.

Mht. frekv. af opdateringer så har det måske noget at gøre med at de først sender opdateringer ud hvis der er noget under opsejling der virkelig rykker. Ellers er en gang om dagen jo rent faktisk heller ikke nok da man nemt kan tænke sig til at både Kina, Bin Laden, USA og en skoledreng fra Østerbro (som er blevet tæsket af mor og far om morgen!) laver hver deres meget effektive virus med 4 timers mellemrum. Så har man en virus ude world wide som en enkelt opdatering ikke kan rede.

Så lidt påpaselighed og måske brug af noget andet end vores alle sammens kære Bill Gates software ville klare mange af problemerne:-)

Og så måske en lidt ledere straf til dem der virkelig laver ged på nettet end en topstilling til $30.000,- om ugen når de har udstået deres husly med tremmer for vinduerne.

UPS, det var jo ikke meningen det her....

Ca. en gang om ugen vil jeg tro *LOL*

//Beach

Avatar billede fcs Novice
07. oktober 2001 - 09:51 #8
Jeg vil også helt klart anbefale KAV fra www.kaspersky.com Den er hurtig, tager ikke særligt mange systemressourcer og jeg har endnu ikke oplevet at programmet er gået ned eller har lukket virus igennem. Der er daglige opdateringer og det er nemt at betjene. Derfor er min mening klar!
Avatar billede dj-dos Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:33 #9
Jeg har installeret Kaspersky Antivirus Personal Pro men der står jeg skal have en KEY!! Hvordan kan jeg skaffe den??
Eller skal jeg D/L en anden version af Kaspersky Antivirus???
\\\\DJ-dos
Avatar billede totenslager Nybegynder
08. oktober 2001 - 10:46 #10
Antiviral Toolkid er super fik en anden plads . men den der vandt testen overlegent - fandt 100% var Panda Antivirus
til eksempel var Norton helt i bund - se fagblade  fra 2 mdr siden.
Mcfee er i top 3

men Panda - just get it!
Avatar billede fcs Novice
08. oktober 2001 - 15:15 #11
Du har først brug for en nøgle når prøveperioden er udløbet. Denne nøgle skal du så købe hos dem. Det direkte link til deres trial version er:
ftp://ftp.kaspersky.com/products/kav_win32/kavpersonalproeng.exe
http://updates-us1.kaspersky-labs.com/products/kav_win32/kavpersonalproeng.exe
http://www.kaspersky.ru/go/kav_win32/kavpersonalproeng.exe
eller
ftp://ftp.avp.ru/products/kav_win32/kavpersonalproeng.exe

Det er de muligheder der er for at hente den ;-)
Avatar billede fcs Novice
09. oktober 2001 - 16:19 #12
Hvilken en endte du med at vælge??