Avatar billede ainslow Nybegynder
06. oktober 2001 - 02:03 Der er 8 kommentarer

fejl i min computer

hvis jeg sætter en cd rom i min computer bliver skærmen blå og der står at der er fejl og at jeg skal trygge på en tilfældig tast der kunne være en fejl i cden men den gør det med alle mine spil og programmer de er stort set alle originale så det kan vel ikke skyldes en virus jeg ved at nogen gange kan man købe et spil med en fejl men det er temmelig underligt at den gør det ved alle mine spil og programmer
Avatar billede Peter Praktikant
06. oktober 2001 - 02:17 #1
jeg ville prøve at geninstallere.
Avatar billede ainslow Nybegynder
06. oktober 2001 - 03:48 #2
mener du hele computeren
Avatar billede halifax Nybegynder
06. oktober 2001 - 04:03 #3
jeg ville vælge fra Enhedsorientering at markere cd-com drev og vælge fjern. Genstart pc, håbe på det installeres og virker!
Ellers ville jeg prøve at tage det ud og sætte det i en anden pc (hos en ven) for at afklare, at det ikke er drevet som er defekt.
Oplysning om at det er alle dine skiver, som fejler, tyder på et defekt drev, eller måske snavs i laseren, som derfor ikke kan læse. Har du prøvet at rense det? Jeg går ud fra at det hidtil har virket uden fejl. Right?

Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 11:51 #4
ainslow> hvordan geninstallerer man en hel computer? Nej geninstaller windows :)
Avatar billede halifax Nybegynder
06. oktober 2001 - 14:16 #5
hotpop - Lad vær\' at håne en bruger med sådant et spørgsmål. Det er ikke god etikette! Det er vist kun dig, der kan være i tvivl om hvad der menes. Prøv med reel hjælp uden spydigheder. Bare min mening.

Avatar billede hotpop Novice
06. oktober 2001 - 16:00 #6
halifax> Læg dog lige mærke til :) - det er jo ikke uden grund jeg laver en smiley, vel?
Desuden er det ikke hånligt ment, og kan ikke se at det kan opfattes sådan, specielt ikke når jeg giver svaret bagefter.
Avatar billede ainslow Nybegynder
07. oktober 2001 - 14:40 #7
halifax cd romdrevet er helt nyt det er kun en uge gammelt så jeg tvivler på der er problemer med det det må være styresystemet
Avatar billede halifax Nybegynder
08. oktober 2001 - 00:17 #8
Når det er så nyt vil jeg foreslå, at du får det prøvet i en anden pc - evt. hos en kammerat. For hvis det er drevet, er det jo en bytter på garantien.
Hvis det er styresystmet er det nok den tunge vej med en geninstgallering.