Avatar billede zelox Nybegynder
06. oktober 2001 - 01:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Transperant - Stråler

Eks. Hvis du står og ser lige op i solen. kan du ikke se solens kanter pga. stråler eller den glow der er rundt om... jeg vil lave en stjerne hvor man ikke kan se kanten. for jeg vil gerne have glow rundt om den.. sådan at glow starter inde i stjernen og går ud og bliver transperant.. Jeg snakker ikke om et movi klip hvor den kommer du fra ingenting og ind... jeg snakker om kanten skal flasher ud og blive gennemsigtig!
Pleas help me :o))

MVH
Zelox
Avatar billede wilweb Nybegynder
06. oktober 2001 - 01:59 #1
den må du sgu beskrive lidt bedre.
? Jeg snakker ikke om et movi klip hvor den kommer du fra ingenting og ind... jeg snakker om kanten skal flasher ud og blive gennemsigtig!
Avatar billede massi Nybegynder
06. oktober 2001 - 02:55 #2
Jeg vil gerne hjælpe, men det ? er sku for svært for mig!
glæder mig til og se et svar!!!
Avatar billede zelox Nybegynder
06. oktober 2001 - 04:32 #3
Se her :o)

http://www.digitalblasphemy.com/dbgallery/1/aftermath.shtml

Her ser du solens stråler gå ud og blive mere og mere transperan (gennemsigtig / usynlig) og tilsidst bliver de til ingen ting...
Altså strålerne starter med at være helt hvide og ugennemsigtig.. for derefter at gå ud og blive gennemsigtig og til sidst usynlig.

Jeg har set en flash film en gang hvor han også brugte de stråler... det ser lidt cool ud :o)

Ved du/i hvordan man gør det nu så? :o))
Avatar billede davidchristensen Praktikant
06. oktober 2001 - 04:35 #4
Hey. Tegn din stjerne i Flash, markér den og går op i \"Modify\" > \"Curves\" > \"Soften Edges...\" og leg lidt med det.. ;-)

David
-
Avatar billede zelox Nybegynder
06. oktober 2001 - 12:08 #5
David78 snakker du om et plugin.. for jeg har ikke Soften Edges.. Jeg har flash 5... men ingen plugin inu :o))
Avatar billede mat Nybegynder
06. oktober 2001 - 15:59 #6
zelox: modify>shape>soften fill edges. No plugins ;)
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
06. oktober 2001 - 19:44 #7
Det findes faktisk ingen plugins til flash5, og ville det ikke være nemmere at lave effekten i Paint shop pro, og så importere billedet?
Avatar billede zelox Nybegynder
07. oktober 2001 - 01:47 #8
Hejsa... jeg fandt det :o)) men det virker ikke rigtig hvis jeg vil lave det med en lang stråle. har prøvet alt der :o))
FLASH GORDON: Hvilken værktøj bruger jeg i Paintshop pro? eller Photoshop... da jeg har begge programmer... Jeg kan ikke finde det værktøj i paintshop... :o))

Sorry føler mig max dum.. men det er vil til sådan nogle som mig eksperten er lavet for :o))

Håber i/du lige gidder og svare på det :o))
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
07. oktober 2001 - 11:11 #9
Jeg er ikke nogen djævel til PSP eller photoshop men prøv at lave et nyt spørgsmål i katagorien Billedebehandling. De må vide det derinde.
Avatar billede zelox Nybegynder
07. oktober 2001 - 13:13 #10
ok :))