Avatar billede dolphin Nybegynder
18. februar 2000 - 10:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny BIOS til 486 maskine

Er der nogle der ved hvor man kan finde en opdateret Bios til min gamle 486 computer.

BIOS'en er en:
Phoenix 80486/EISA ROM BIOS PLUS version 1.01.22-2

Og når jeg jeg går ind den nuværende BIOS er beskrivelsen af BIOS:
Phoenix Technologis Ltd System Configuration Setup version 4.03 M1

Jeg har det problem at den nuværende Bios ikke understøtter anvendelse af en Harddisk der er større end 500 MB men jeg har en Harddisk på 3.4 Gb

Jeg har været inde på Phoenix Website her kan jeg ikke finde førontalt BIOS, jeg har sendt en mail til Phoenix support men har ikke modtaget noget svar - er der nogle der kan hjælpe mig.
Avatar billede retep Nybegynder
18. februar 2000 - 10:31 #1
En 486 med en Flash-Bios. Det er nok ret usandsynligt. En Flash-bios er en opgraderbar bios hvilket er et forholdsvist nyt fænomen.

Desuden plejer man at finde de patches der skal til for at få en HDD til at køre på en maskine der ikke er lavet til dét ved harddiskproducenten.

Mvh
Retep
Avatar billede mjess Nybegynder
18. februar 2000 - 10:47 #2
Tror retep har ret.

Din bios er jo som du skriver, en "ROM BIOS" (ROM = Read Only Memory)
Altså kan der ikke skrives til BIOS, som derfor ikke kan opdateres.

Men prøv den anden løsning, med at installere den patch til harddisken, som retep nævner.
Avatar billede dolphin Nybegynder
18. februar 2000 - 13:15 #3
Tak for hjælpen
Jeg vil forsøge at finde den omtalte patch til harddisken.
Avatar billede mjess Nybegynder
18. februar 2000 - 13:45 #4
Hvis du skriver mærke/model på harddisken herinde, kan det være der er nogen der kan hjælpe.

Jeg kommer ikke til at bruge eksperten igen før sent søndag, men hvis det kan vente, vil jeg gerne hjælpe.
Avatar billede dolphin Nybegynder
18. februar 2000 - 17:32 #5
Tak for ideen

Jeg er på job iøjeblikket jeg finder navnet på harddisken i week-enden.
God week-end
Avatar billede dolphin Nybegynder
31. marts 2000 - 12:00 #6
Computeren er gået til de hellige computer marker.

Tak for jeres svar