Avatar billede 123 Nybegynder
05. oktober 2001 - 22:32 Der er 3 kommentarer og
5 løsninger

Undervisningsmateriale?

Jeg har en fætter der gerne vil lære lidt om hjemmesider, og da han ikke kender ret meget til computere synes jeg at FrontPage må være et godt valg.
Derfor søger jeg lidt materiale jeg kan printe ud til ham. Helst om hvordan man uploader sin hjemmeside og redigere den online med FP.
Gerne let forståeligt :o)

(Kommentare om hvordan FP suck og at han skal lære HTML i stedet for frabedes.)
Avatar billede proboss Nybegynder
05. oktober 2001 - 23:29 #1
ved ikke om du kan bruge dette det siger da lidt

http://www.solutions2all.dk/articles_read.asp?id=1

//proboss
Avatar billede slyng Nybegynder
06. oktober 2001 - 08:34 #2
det letteste er faktisk at udskrive FPs hjælpe filer der omhandler dette. der er nogle gode forklaringer også i den danske version.

By the way...FP er da et fedt værktøj....
Avatar billede kanyle Nybegynder
06. oktober 2001 - 09:09 #3
Jeg syntes at FP egen hjælp er totalt ringe. Prøv at købe et af de dér hæfter til en 50\'er eller find et par tutorials på nettet som f.eks.:
http://www.bcentral.com/help/SiteManager/FrontPageHelp/smhelp_upload.asp
/kanyle
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2001 - 23:09 #4
Lad ham tage et kursus her http://www.fuc.dk/netskole/start.htm
eller download hjemmesidedesign til FP2000 her www.item.dk,
Det er da en begyndelse.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:28 #6
ellers er Frontpage Express da ikke så dårligt til at lære principperne med, det følger jo også med MSIE, gratis, og så kan man jo supplere med forskelligt på bl.a. http://www.builder.dk og http://www.html.dk
held og lykke med det
ztyxx
Avatar billede jensb Nybegynder
08. oktober 2001 - 22:38 #7
Hvad med at lære ham at bruge Eksperten? Så kan det da ikke gå helt galt.

Generelt er Frontpage jo opbygget som de fleste andre office programmer, så hvis man kender lidt til dem, så kan man hurtig banke en side sammen. Så kan der lige være lidt problemer med upload måske, men det er da lige et spørgsmål som man nok skulle kunne få løst på eksperten.

Men ellers er sådan en 48 kr\'s bog nok det bedste bud...medmindre du har manualen til Frontpage. Der er en rimelig god \"kom i gang med Frontpage\" i manualen, hvor man lige kommer igennem de fundamentale funktioner...det tager måske en halv time at køre den igennem, og så er man faktisk klar
Avatar billede 123 Nybegynder
09. oktober 2001 - 16:27 #8
Tak til alle for hjælpen :-)