Avatar billede kickazz Nybegynder
05. oktober 2001 - 16:22 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Jpg?

Hej allesammen!

Jeg har et STORT problem.
Når jeg går ind på f.eks. http://www.sjovebilleder.dk så er de små billeder i jpg format, men når jeg trykker gem som, så har jeg kun muligheden .bmp.
Hvad skal jeg gøre for at rette, så jeg kan gemme jpg billederne som jpg?

Der har været et par billeder som jeg godt kunne gemme som jpg, men ikke hvis jeg trykkede på dem så de blev store, så kunne de kun gemmes som .bmp ;o)
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 16:24 #1
bare skriv .jpg som endelse når du skriver navnet
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. oktober 2001 - 16:24 #2
der er ejeren af sitet der gerne vil undgå at du hugger han billeder.
derfor giver han den en header med en falsk mimetype.

det er forresten heller ikke pænt at dig at prøve at hugge billederne når han ikke vil have det.
så lad de billeder ligge.

mvh JakobA
Avatar billede simonhb Praktikant
05. oktober 2001 - 16:25 #3
du kunne gemme dem som \"filnavn.jpg\" men det kommer de vist ikke til at fylde mindre af.
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 16:25 #4
feks fil navn 31_003 kald den 31_003.jpg og save
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 16:27 #5
han har jo nok selv hugget det et eller andet sted
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. oktober 2001 - 16:28 #6
se evt: http://www.eksperten.dk/spm/117584
hvordan det føles fra den anden ende :-))
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 16:28 #7
du kan også vælge at gemme dem som bmp og så lave dem om til jpg med feks adobe photoshop
Avatar billede kapla Nybegynder
05. oktober 2001 - 16:28 #8
Avatar billede prodic Mester
05. oktober 2001 - 16:36 #9
Har du fjernet alle dine miderligtidige filer fra Internet Explorer??

Det kan give det problem, hvis de fylder for meget.
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 16:37 #10
ja det siger kapla0\'s link jo ;)
Avatar billede prodic Mester
05. oktober 2001 - 16:41 #11
Okay - gad ikke læse den. :-)
Avatar billede kapla Nybegynder
05. oktober 2001 - 16:58 #12
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:00 #13
Det er så latterligt med on right click, så popper der en boks op med copyright.. Som loadet siger, har de fleste selv hugget billederne fra andre steder... det er ihvertfald sjældent dem selv der har copyrighten!
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:02 #14
Og fordi andre stjæler er det ok at jeg også gør det ?????
Det synes jeg ikke.

mvh JakobA
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:04 #15
Man stjæler i det mindste ikke fra den person der har billederne på sin hjemmeside...
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 17:05 #16
hvor ser du at siden har corpyright på billederne eller at de oplyser om at mn ikke må bruge dem fordi de er ejendom af http://www.sjovebilleder.dk
Avatar billede kickazz Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:06 #17
Jeg ville ikke tage billederne, men hvis det er noget han har gjort, vil det så sige der ikke er noget galt?
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 17:08 #18
du kan tage alle de billeder du vil så længe at ejeren ikke forbyder det
Avatar billede kickazz Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:10 #19
Det er ikke noget ejeren af siden har lavet, for med vores 2 andre computere virker det fint med at gemme billederne som jpg.
Avatar billede kapla Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:11 #20
kickazz>> Har du prøvet det link jeg skrev?
Avatar billede kickazz Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:11 #21
Jeg har prøvet at lave dem om med adobe photoshop, men det tager alligevel tid.
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 17:12 #22
hvilken ie kører du med .. du kan evt opgradere den til version 6.0 fra windows update .. der er nogen nye funktioner i hvad angår billeder :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 17:13 #23
ellers kunne du jo bare gøre som jeg sagde først .. bare selv skrive endelsen .jpg
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. oktober 2001 - 17:14 #24
copyright gælder uanset om det er skrevet på siden eller ikke.

Der er em masse sites hvis ejere bliver glade og stolte hvis andre gider kopiere og bruge deres filer og kode. De skriver det på siden og der kan du kopiere så tosset du vil.

Nogen skriver ingenting. så bør du skrive og gøre opmærksom på det hvis du tager noget. De kan så give lov eller ikke. Og hvis de siger nej, så slet det du tog.

ander skriver en copyrightnote på siden. Lad være at ulejlige dem med at spørge, hold bare nallerne for dig selv.

mvh JakobA
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 17:14 #25
jeg går ud far at du aligevel selv giver billedet et navn istedet for feks 31_003 så du skal jo aligevelle bruge tid der på at skrive
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 17:15 #26
nå ja corpyright eller ej spm har intet med det at gøre ..
Avatar billede Regta500 Praktikant
05. oktober 2001 - 18:59 #27
Någet der er næmt at gøre er at skrive jpg efter fil navnet du vil gæmme= Hej.jpg
Men jeg vad at det og så kan løses på en anden måde jeg tror nok at det findes på win98 cden.
Avatar billede kickazz Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:16 #28
Det hjalp bare at slette alle internetfilerne, tak til Prodic og alle I andre for at have hjulpet.
Avatar billede kapla Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:17 #29
Hvorfor får prodic pointene når der står nøjagtigt det samme i mit link?

Og endda svarede før ham.
Avatar billede simonvalter Praktikant
05. oktober 2001 - 19:19 #30
jep kapla0 saged det samme .. bare først ;)
Avatar billede prodic Mester
05. oktober 2001 - 19:29 #31
den fordeling var måske ikke helt fair?

kaola0, hvordan afgører vi lige den?
Avatar billede kapla Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:30 #32
Vi kan dele?
Avatar billede prodic Mester
05. oktober 2001 - 19:34 #33
fifty/fifty?? hvad siger du til det?
Avatar billede kapla Nybegynder
05. oktober 2001 - 19:36 #34
Helt fint :)
Avatar billede prodic Mester
05. oktober 2001 - 19:42 #35
Avatar billede simonhb Praktikant
05. oktober 2001 - 19:45 #36
det oplyste ved det accepterede svar havde da ikke noget med jpg filer at gøre!!?!??!??!??!?!
Avatar billede hotpop Novice
05. oktober 2001 - 20:08 #37
simonhb> har du overhovedet læst hvad manden svarede? Det ser dælme ikke sådan ud!