Avatar billede pazi Nybegynder
26. maj 1999 - 23:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Database administration for Absolut Rookie

Hej alle.

Jeg driver et websted hvor vi har brug for at rette i en database udfra forskellige kriterier.
Men da jeg er ny kunne jeg godt tænke mig at høre hvilket program og hvordan det kan gøres enkelt. Det skal kunne gøres fra en browser. Jeg havde forestillet mig noget cgi, men ved intet om det..
Enhvert forslag er velkomment.

På forhånd tak.

Jakob
Avatar billede a Nybegynder
27. maj 1999 - 01:43 #1
du kan lave det med ASP, det er nok nemmere end cgi, hvis du ikke kender til hardcore-programmering
Avatar billede oscar Nybegynder
28. maj 1999 - 00:50 #2
Jeg ville nok vælge ASP..

Jeg har da lært meget på bare et par dage... og når man først får færten af ASP, er det helt GODT at programmere...
Avatar billede nico Nybegynder
04. juni 1999 - 00:43 #3
Oscar, for at programmere i ASP bliver man vel nødt til at have sine egen PWS eller hvad. Please svar da jeg gerne vil igang med det!
Avatar billede pazi Nybegynder
04. juni 1999 - 01:16 #4
Hej Alle.

Takker for svarene.
Til Oscar: Du kunne vel ikke tænke dig at se lidt nærmere på vores idé og give os en vurdering af om det er omfattende eller svært?

Databasen skal udføre følgende opgave:
6 felter med 1 information i hver.
Disse 6 felter skal kunne rettes med af den individuelle "ejer" af database fra hans browser. Rettelserne skal foretages udfra et givet kriterium (såsom de 6 felters samlede værdi) og postes på web siden til offentlig beskuelse.

Da jeg er Absolut Rookie ved jeg ikke hvor svært det er med asp eller cgi og ville blive lykkelig for en vurdering.

Ha´ en god dag.

M.v.h.
Jakob