Avatar billede trooper2 Nybegynder
05. oktober 2001 - 10:47 Der er 7 kommentarer

Opstart -

Når mit Windows 98, opstarter.
Tager det sig en pause på nøjagtigt 25 sekunder efter indlæsning af autoexec.bat, før den fortsætter med at starte windows.
Jeg har forsøgt at benytte de forskellige værktøjer til systemkonfiguration, men uanset hvordan jeg starter det op. (og tro mig jeg har forsøgt MANGE kombinationer) Er der en dejlig konsistent fejl, nemligt de her nøjagtigt 25 sekunders pause hvor autoexec blot fryser på skærmen.
Avatar billede jimsim Nybegynder
05. oktober 2001 - 10:51 #1
Prøv at gi\' dit netkort fast ip, eller deaktivere det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2001 - 10:56 #2
Jep - det er som oftest et netkort der spammer. Selv om der ikke er noget netværk installeret, prøver den at identificere netværket alligevel. Du skal deaktivere netkort i den aktuelle profil.
Avatar billede the_email Nybegynder
05. oktober 2001 - 18:11 #3
Du skal bare fjerne din IP-protokol og kører IPX, hvis du har internet SKAL der være IP-protokol på opkaldskortet så fjern TCP/IP-(dit netkort).

TheEmail.
Avatar billede cyberboss Nybegynder
06. oktober 2001 - 00:47 #4
HEJ

Sletter man .cpl-filer fra C:\\WINDOWS\\SYSTEM -mappen, fjernes elementer fra Kontrolpanelet. Her er listen over, hvilke filer det gælder:
Access.cpl: Hjælp til handicappede
Appwiz.cpl: Tilføj/fjern programmer
Desk.cpl: Skærm
FindFast.cpl: Hurtig søgning
Inetcpl.cpl: Internet-indstillinger
Intl.cpl: International
Joy.cpl: Game Controllers
Main.cpl: Mus
Mlcfg32.cpl: Mail
Mmsys.cpl: Multimedier
Modem.cpl: Modem
Netcpl.cpl: Netværk
Odbccp32.cpl: ODBC-datakilder (32-bit)
Password.cpl: Adganskoder
Sysdm.cpl: System
Themes.cpl: Skrivebordstemaer
TimeDate.cpl: Dato og klokkeslæt
Man kan også kopiere filerne til en anden mappe og stadig køre dem ved at vælge Start -> Kør og skrive CONTROL .

For at se, hvad der sker, når Windows booter bag den grafiske opstartsskærm, kan man blot trykke på Esc. Så ser man alle bootinformationerne.

Windows 98 tjekker for nye diskettedrev, hver gang du starter op, hvilket tager tid. Dette kan slås fra i Kontrolpanelet under System. Vælg fanebladet Ydeevne, tryk på Filsystem, og i fanen Diskette fjerner du markeringen ved ”Søg efter nye diskettedrev”.

I et netværk er det en god idé at fjerne tilslutningen til de netværksdrev, du ikke bruger. Gør det i kontrolpanelet Netværk.

Windows´ registreringsdatabase indeholder oplysninger om Windows og installeret programmer. Når du afinstallerer programmer, efterlades en masse forældet information, som Windows bruger tid på at læse og håndtere. Microsoft har lavet et program, som kan rydde op i registreringsdatabasen,HVIS DU IKKE ER STÆRK I DET bør holde dig fra det. Programmet hedder RegClean og kan hentes gratis på:

support.microsoft.com/support/articles/q147/69.asp

MED VENLIG HILSEN

Avatar billede flyver23 Nybegynder
07. oktober 2001 - 16:28 #5
Jeg kan ikke hjælpe, men kan gøre opmærksom på at jeg har nøjagtig samme problem. Jeg har prøvet at frakoble så meget netværk, som muligt uden held. Når jeg trykker på ESC under opstart, kan jeg se at der ikke sker noget som helst.
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
08. oktober 2001 - 00:58 #6
For det meste kan det også være din registreringsbase, fordi den bliver proppet med mange informationer [Demoer, Shareware, ALT]

Jeg har ikke fundet nogen rigtig ide til hvordan man for dette problem løst.
Det hjælper med at formatere computeren, men du kan også prøve Ashampoo WinOptimizer 2000 rydder op i registreringsbasen
Avatar billede flyver23 Nybegynder
29. november 2006 - 10:50 #7
Er det ikke tid til at lukke spm??