Avatar billede u2u Nybegynder
05. oktober 2001 - 10:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

link checker...

Jeg har en database med ca. 8000. links.
Dem vil jeg gerne have checket om de findes endnu, men det tager fanme 8 år, at checke alle dem selv. Evt.noget kode der kan fjerne alt efter ???.???.??/---

Avatar billede neuro Nybegynder
05. oktober 2001 - 10:23 #1
det nemmeste vil måske være at lave et lille VB program som prøver at hente siden ned og hvis det lykkedes eksisterer siden og hvis ikke så er linket dødt.

du kan også lave VB programmet således at den pinger web-adressen, og hvis den får svar eksisterer den og hvis ikke er linket dødt.

var det en mulighed?
Avatar billede u2u Nybegynder
05. oktober 2001 - 10:26 #2
Det kan du jo lave til mig...???
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
05. oktober 2001 - 10:28 #3
Har du mulighed for at installere et komponent?

Så tror jeg nok ASPhttp fra serverobjects.com ville kunne hjælpe.

Den kan du inkludere \"eksterne\" sider eller se om de eksistere.
Avatar billede neuro Nybegynder
05. oktober 2001 - 11:07 #4
u2u> ja jeg kunne sagtens lave et sådant program, men er det ikke smartere hvis du selv prøver dig ad først ;) du lærer jo ikke noget af at jeg fikser det.

sbk> god ide med ASPhttp. :) den mulighed bør næsten prøves inden man kaster sig ud i at lave sit eget program. hvis altså der er mulighed for at installerer komponenter på serveren :)
Avatar billede u2u Nybegynder
05. oktober 2001 - 11:08 #5
Det jeg gjort nu, og det virker...
Avatar billede neuro Nybegynder
05. oktober 2001 - 11:11 #6
ok :)