Avatar billede pri Nybegynder
05. oktober 2001 - 08:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Scrollbar i forms

Jeg har behov for at kunne bruge en scrollbar i en form fordi indholdet på formen fylder for meget.
Avatar billede joern Nybegynder
05. oktober 2001 - 08:10 #1
Kunne du ikke lave det mindre? eller anvende en form mere til visse funktioner?  Jeg bruger ofte at lægge rammer ovenpå formen med en række kontroller på, når en gruppe funktioner ønskes aktiveret.

Jeg kender ikke en metode til scrollbars og vil altså også fraråde en sådan løsning selv om den skulle være mulig.
M.v.h.  Jørn
Avatar billede lrp Nybegynder
05. oktober 2001 - 13:02 #2
Prøv at inddele indholdet i nogle logiske grupper og lav så faneblade til hver gruppe. Det tror jeg de fleste brugere vil foretrække.
Avatar billede mundt Nybegynder
08. oktober 2001 - 11:21 #3
Der er forskellige softwareleveradører som har udviklet en control til samme formål. Dvs. en control som er en container og bevirker at man kan placere andre controller i controllen.

http://www.componentone.com

Som er Videosoft har udviklet en - den koster godt nok penge.

Hvis det ikke må koste penge, prøv da at se om der ikke skulle være en control (under referencer) under de controls som du har til rådighed.
Avatar billede rang3r Nybegynder
09. oktober 2001 - 15:54 #4
en kille vid namn Marco Bellinaso har gjort en ocx för detta.

finns på:
http://www.vb2themax.com/FileBank.asp?PageID=FileBank

filen heter \"The MB Scroller Control\"

/Roger - www.sourcecode4free.com