Avatar billede astengaard Nybegynder
26. maj 1999 - 22:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Modem Wake up

Jeg har en PII-350, og et Compass 56K eksternt modem, og nu vil jeg gerne lave så jeg kan fjernstyre den.
Det skulle være muligt, idet mit motherboard (AOpen) understøtter Modem Wake Up, og jeg altid har modemmet tændt alligevel. Jeg regner med at skulle bruge NetOp, og så bare ringe hjem, aktivere maskinen, ringe igen 2-3 minutter senere, og så logge på min PC. Når jeg så er færdig med at bruge den, vil jeg så lukke den ned, men her er mit problem:
Jeg har en telefonsvarer, og den vil jeg også gerne stadig kunne bruge. Dvs. at jeg skal skelne mellem opkald til computeren og almindelige opkald som telefonsvareren skal tage.
Hvordan løser man det??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. maj 1999 - 22:50 #1
der er nok ikke andre måder at gøre det på end at købe en ekstra linie, eller også skal du have et omstillingsanlæg, hvor man f.eks. trykker 1 for at betjene computeren og 2 for at lægge en besked.

Jeg ved ikke om man kan lave nummer visning via et modem, men hvis, kunne det måske tænkes at der var et program som kunne sørge for at opkaldet kun blev besvaret hvis det var DIG der ringede (kræver at du har en mobiltelefon eller noget i den stil)
Avatar billede ruprect Nybegynder
26. maj 1999 - 23:00 #2
Jeg er enig med cyberesben i at du nok skal have en ekstra linie.

Problemet er at hverken modem eller telefonsvarer kan 'mærke' på ringetonen om det er til dem (Lige som i Anders And hvor han kan se om det er Onkel Joakim der ringer :)

- Michael
Avatar billede a Nybegynder
27. maj 1999 - 01:18 #3
det er vel muligt at man kan få en dims der kan 'mærke' om det er en computer eller en telefon der ringer, og så stille 'samtalen' videre (du skal så bare ringe fra din blærbare-computer(det kan jo godt være at du så også skal have din computer der hjemme tændt hele tiden ))
Avatar billede a Nybegynder
27. maj 1999 - 01:20 #4
du kan evt. prøve i en eller anden elektronik foretning
Avatar billede astengaard Nybegynder
27. maj 1999 - 08:41 #5
Det jeg tænkte på var at en fax kan jo godt sidde sammen med en tlf.svarer, og det kan sagtens fungere. Så detekterer faxen om det er en fax, og hvis ikke så sender den det videre til tlf.svareren. Kan man ikke få et modem til det samme?
Avatar billede dres Nybegynder
11. juni 1999 - 09:02 #6
Man kan godt få computeren til at visnummer, det er bare et styk software
18. juni 1999 - 19:40 #7
CHEYENNE BITWARE FOR WINDOWS
Skulle kunne klare trivket.
Kan kende forskel på Data, Fax, Voice opkald, og gøre som du befaler, alt efter hvilket opkald der ringer til dig.
Suverænt program.
Avatar billede astengaard Nybegynder
20. juni 1999 - 18:39 #8
Jamen, pnp, kræver det ikke at min PC er tændt???
Hele pointen er jo at PC'en er slukket, og så vågner op når der kommer et "data"-opkald.
24. juni 1999 - 23:22 #9
Hvis dit bundkort understøtter start af pc via modemsignal, så har du ingen problemer. Desuden kan du idag få næsten hele maskinen til at 'sove', og næsten ingen strøm bruge, og samtidigt er den vågen på modemporten.
Vi bruger det oppe på arbejde. Slukker skærmen, Hd'erne, og så er der kun cooleren tilbage.
Så snart den bliver ringet op, vågner den(ca. 10 sek.), og finder så ud af om det er fax/voice/data, og besvarer opkaldet herefter. Cheyenne Bitware klarer hele møllen.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2000 - 22:31 #10
hvis du vil have en dims der kan skeldne mellem data og lyd så skal du bare købe dig en fax log til omkring 500 kr. den kan skeldne mellem de to og så stiller det eller videre mellem telefonen og modemet
du forstå?