Avatar billede safl Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Proftpd mod_sql

Hello!

Jeg har installeret ProFtpd med mod_sql_mysql support men det ser ikke ud til at virke. Jeg vil have at al authorization skal køre igennem mysql og intet andet.
Men shellbrugerne kan sagtens logge ind selvom de ikke står i databasen :(

Disse er de direktiver jeg bruger til mysql-delen:
#Sql stuff:
#SQLDoAuth
SQLConnectInfo            proftpd@localhost root
SQLAuthTypes              Plaintext
SQLUserTable            users
SQLUidField            uid
SQLUsernameField        username
SQLPasswordField        password
SQLHomedirField            homedir
SQLGroupTable            groups
SQLGidField            gid
SQLGroupnameField        groupname
#no more sql from here :)
RequireValidShell              off
Avatar billede cd_ Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:42 #1
prøv dette ...

SQLDoAuth
SQLConnectInfo            proftpd@localhost root
SQLAuthTypes              Plaintext
SQLUserTable            users
SQLUidField            uid
SQLUsernameField        username
SQLPasswordField        password
SQLHomedirField            homedir
SQLGroupTable            groups
SQLGidField            gid
SQLGroupnameField        groupname
Avatar billede cd_ Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:43 #2
du skal selvfølge lige ændre de informationer, hvis du ikke har gjort det
Avatar billede safl Nybegynder
04. oktober 2001 - 19:36 #3
det virkede ikke.
Avatar billede barfoed Nybegynder
05. oktober 2001 - 00:02 #4
jeg er med på en lytter..
sidder i samme situation!
Avatar billede skwat Praktikant
20. oktober 2001 - 01:12 #5
Jeg ved ikke om det kan hjælpe (læs: jeg bruger selv ftpd)

http://www.bsdfreak.dk/index.php?l=s2&id=3
Avatar billede netcrawler Nybegynder
01. december 2001 - 17:30 #6
prøv:

sqlauthoritative on

ved ikke om det hjælper....
Avatar billede safl Nybegynder
04. januar 2002 - 15:08 #7
Beklager men intet af det forslåede virkede.
Avatar billede skwat Praktikant
06. januar 2002 - 22:53 #8
HAr du MySQL installeret?
Avatar billede skwat Praktikant
06. januar 2002 - 22:53 #9
skal betraktes som ironi
Avatar billede safl Nybegynder
06. januar 2002 - 22:54 #10
ha.. ha..... ha..
Avatar billede safl Nybegynder
27. september 2002 - 14:15 #11
Jeg har droppet proftpd for længst kører nu pureftpd http://www.pureftpd.org/, lukker spørgsmålet da der ingen svar er og jeg ikke skal bruge noget svar :)
Avatar billede skwat Praktikant
28. september 2002 - 09:50 #12
safl: hvad er grunden til at du vælger standart ftpd fra?

Har aldrig selv kigget på andet, og ser heller ikke nogen grund til det, men er åben hvis der er nogle argumenter der virker.
Avatar billede safl Nybegynder
29. september 2002 - 11:05 #13
på grund af de fede features som:
Mysql authentification
Fortune cookie messages
Indbygget humor :) (Har man været idle sender den beskeder som: Zzz)
Den er proppet med nice features og den kan tilpasses perfekt til hvad den nu skal bruges til, hvis den skal køre i et kontor miljø kan du bare compile humoren fra og køre den silent.
Der er masser af forskellige "modes" den kan compiles i.
Tjek de forskellige compile options: http://www.pureftpd.org/README
Super sikker (citat: "Unlike other popular FTP servers, the number of root exploits found since the very first released version is zero.")
Den kører på et væld af platforme: "Linux, OpenBSD, NetBSD, FreeBSD, Solaris, Tru64, Darwin, Irix and HPUX".
Så sidder du en dag og skal sætte en Tru64 op så kan du bruge samme conf (med små sti-ændringer selv.) Og sidde i et vant miljø.
Plus at den er super nem af gå til men samtidig er den også avanceret. Hvilket betyder at du kommer hurtigt igang og ender med en godt konfigureret ftp.

Jeg tror nærmere spørgsmålet er hvorfor køre en "standard" ftp :)
Avatar billede skwat Praktikant
29. september 2002 - 13:02 #14
kan du køre den genne inetd uden store forsinkelser og timeouts?
Avatar billede safl Nybegynder
29. september 2002 - 13:27 #15
Jeg kan ikke svare på hvor godt den kører der da jeg ikke kan fordrage inetd :) Men det er muligt at køre den med en super-server (inetd, tcpserver etc.).

Citat mod inetd:
"if security matters for you, forget inetd. In the default
configuration, inetd will stop a service after a high rate of connections to
the same port. This creates an easy denial-of-service. Also, inetd doesn't
have any concurrency limit. Bad guys can fill up your memory and your
descriptor tables even if you are restricting the number of connections in
pure-ftpd. Better use a modern replacement for inetd, or run pure-ftpd in
standalone mode."
Avatar billede skwat Praktikant
29. september 2002 - 20:58 #16
Tja.. der er ingenting der er bedre end den der konfigurere det. Men tak for info, jeg kan godt finde på at kigge på pureftp pga. de sjove bemærkninger