Avatar billede vimple Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Domæne u. webhotel

Hvis man køber et domænenavn, hvad har man så adgang til?
Og hvad vil det sige at have et webhotel. Behøver man begge dele????
Avatar billede z42cool Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:37 #1
Et domænenavn er blot retten til at anvende navnet, f.eks. eksperten.dk. Webhotellet er der hvor du skal have den faktiske kode liggende (dvs. dine websider) og ja, for at have et website behøves du begge dele, med mindre du har din egen webserver stående!
Avatar billede hojben Novice
04. oktober 2001 - 14:39 #2
adgang = ingen.. retten til at smide hotel på domænet..

webhotel = et sted at ligge din hjemmeside samt at ha en eller flere emails.

Nej du kan nøjes med at registrere domænet til fremtidig brug eller kun at ha email på det
Avatar billede vimple Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:42 #3
Dvs. hvis jeg har både domæne og webhotel, så er navnet på webhotellet faktisk domænenavnet, eller hvad
Avatar billede marz* Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:44 #4
domæne navnet er dit navn, web hotellet er der du bor :)

hvis du kun har et navn, skal du ha et sted at bo
men det koster ned til 20-30 kr pr. måned at ha en webhotel.

eller gratis hvis du ikke har noget imod reklame popups

marz*
Avatar billede leif Seniormester
04. oktober 2001 - 14:45 #5
vimple >>> Ja, webhotellet er den computer hvor dine sider ligger online så folk kan se dem. Domænet er fx ljnet.dk så din hjemmesideadresse bliver www.ljnet.dk
Avatar billede z42cool Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:45 #6
Et webhotel har som sådan ikke noget navn, men blot en ip adresse. Hvis du så ejer et domænenavn, så kan du få domænenavnet til at pege på dit webhotel
Avatar billede vimple Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:48 #7
Hvor er det bedst (driftsikkert) og billigst at oprette webhotel ??
Avatar billede z42cool Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:50 #8
Her er en super oversigt http://www.mint.dk/webhotel/
Avatar billede vimple Nybegynder
04. oktober 2001 - 14:58 #9
er der nogen der har gode erfaringer med en udbyder ????
Avatar billede engberg Juniormester
04. oktober 2001 - 15:47 #10
Vil du høre den billige løsning?

Registrer domæne hos www.1klik.dk UDEN webhotel
Redeleger selv via formularer hos www.hostmaster.dk

Opret webhotel hos www.f2s.com eller en anden gratis udbyder
Opret DNS på www.granitecanyon.com
Få den forwardet til dit webhotel på www.webforwarding.com

Avatar billede thomasdb Nybegynder
04. oktober 2001 - 16:34 #11
bedest og billigst er helt klart: www.nettohost.dk
Avatar billede engberg Juniormester
04. oktober 2001 - 16:55 #12
Ja, sikkert - hvis du altså vil betale MINDST 225,- (525,- hvis du vil ha\' webhotel) om året, ud over det årlige gebyr på 62,50 til DK-Hostmaster.

Du kan spare de 525,- hvis du bruger min løsning...
Avatar billede senior54 Novice
04. oktober 2001 - 21:43 #13
Gør som jeg.
Købt et domæne navn hos www.1klik.dk
Køb herefter et webhotel hos www.web-sale.dk for kr. 130 for et helt år. Du har nu investeret ca. kr. 190 for et helt år. Giv dig nu god tid, i det næste års tid, til at afprøve nogle ting. Dette koster kun ca. små 20 kr. det næste års tid pr. mdr. Søg herefter dine informationer her på siden.
God fornøjelse.