Avatar billede obele Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:48 Der er 2 kommentarer

Tilføje icon?

Jeg er interesseret i at tilføje et selvalgt ikon
til et default Windows .exe icon. Jeg har prøvet, at
bruge en lang række grafik icon programmer Microangelo m.m. men igen af dem har kunne løse problemet.

En dos batchfil eller command.com, og nogle .exe filer
har ikke noget icon. De har istedet det karakteristiske default .exe Windows \"icon\".

Her opstår problemet for de fleste grafik icon programmer kan ændre i filer, der har et icon, altsår
en .ico fil, men  ikke tilføje et icon til en \"specifik\" fil, der ikke  har et icon  forvejen \"default\", vel og mærke uden, at ændre andre
filer af samme slags!

Hvis man fx vælger, at ændre default .exe så ændres alle .exe filer i Windows.dette er jeg ikke interesseret i.

Jeg vil gerne kunne tage en specifik fil med et default .exe icon, og tilføje et icon så det kun er
den fil der permagnent ændres.

Hvordan kan kan jeg løse dette problem?
Er der nogle metoder eller programmer der kan dette?

Hilsen
Obele

Avatar billede bufferzone Praktikant
04. oktober 2001 - 13:40 #1
Jeg tror ikke jeg har forstået dit spørgsmål, for det jeg tror du vil, kan man med microangelo (ikke den del af programpaken du tegner ikoner med (studio, toro jeg den hedder))

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede obele Nybegynder
04. oktober 2001 - 22:01 #2
Ok lad os sige, at jeg gerne vil tilføje et word.doc .ico fil til dos filen command.com el.lign dvs. så den liger et word dokument.

Oki Animator, Explorer, Libarian og studio kan
ikke gøre dette. Så er der On Display tilbage.
i On Display er det en funktion, der hedder Misc.
hvor man kan ændre default ikoner, men hvis man
ændre en fil her, ændres alle andre filer at samme
slags, hvilket jeg ikke er interesseret i!

Derudover kan man højre klikke på en fil, og vælge
appearance, men her er problemt det samme, at
ændre man en file ændres alle andre af samme slags.

Det er de funktioner jeg kender til i microangelo,
men det er muligt, at der nogle jeg ikke kender.

Hvis du ved hvordan problemet specifikt kan løses med microangelo vil jeg meget gerne vide det.

Jeg skal tilføje at den microangelo jeg har, er et 30 dages evaluerings program hentet fra nettet.

Venlig hilsen
Thomas Obele Nwosu