Avatar billede kjeld-haaning Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:13 Der er 16 kommentarer

Brænder kan ikke kopiere

Jeg har købt en LiteOn 16x10x40 brænder med Nero software. Den er sat i min pc\'er, som er en k6-2 på 266 mhz med 64 ram.
Problemet er at den ikke kan kopiere en CD.
Den læser fint kilde-cd\'en, men når den skal igang med at brænde meldes denne fejl:
\"Invalid field in parameter\"
\"kunne ikke udføre start på Disc At Once\"
\"Brændingsproces slog fejl ved 16x(2400 kb/s)\"
Det mærklige er at den fint kan brænde, hvis jeg f.eks udvælger 3 numre fra en CD.
Den kan også fint brænde filerne, som jeg har liggende i mappen Dokumenter.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 12:15 #1
sidder din brænder sommaster på secondary ide og dit cdrom som slave på primary ide .. hvis ikke så prøv det
Avatar billede parazite Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:15 #2
Prøv at sætte brændehastigheden ned. Hvis dit CD-ROMdrev ikke kan følge med får du muligvis nævnte fejl.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 12:16 #3
det er ikke så godt at have cdrom og brænder på samme ide hvis du skal lave cd copy
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:25 #4
Du skal lade brænderen være slave og alm CD-drev skal sidde som master!
Avatar billede kisbye Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:30 #5
Som de andre skriver er det ikke smart at have Cdrom, og brænder på samme IDE-kabel.
Du kan som en midlertidig løsning slå \"On The Fly\" fra i instillingerne.
Bemærk at det da vil tage længere tid at kopiere en cd, da alt indholdet først kopireres til Harddisken.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 12:32 #6
er det virklig det bedste ..? jeg har altid gjort det omvendt :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 12:33 #7
det var til retaxes ;)
Avatar billede kjeld-haaning Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:34 #8
Brænderen sidder som master på secondary ide
og HD og CD-rom som henholdsvis master og slave på primary ide.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:36 #9
loadet> Det troede jeg også, min brænder sad som Master, nu sidder den som slave.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 12:38 #10
ok det må jeg prøve .. selvom jeg ikke har problemer med den som den sidder nu..

Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 12:39 #11
prøv evt med et andet brænde program..
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 12:40 #12
og du skulle måske prøve at sætte brænde hastigheden ned hvis du forsøger dig med 16x .. prøv med 12 ..

og husk at du skal helst brænde med den hastighed som dine cd medier understøtter
Avatar billede kisbye Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:44 #13
Du kan eventuelt prøve at køre Nero HelpTool.
Adressen er:

http://www.nero.com/en/helptool.htm

eller du kan prøve at opdatere Nero til en nyere Version.

og endelig kan du prøve et andet brænder program
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:45 #14
loadet> Så lad den være, der er ingen grund til at lave noget om der virker!
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 12:47 #15
;) næ men hvis det nu er bedre .. det skader ikke at rode lidt ..
Avatar billede apqyx Nybegynder
17. oktober 2001 - 09:33 #16
Hvad er hastiheden på cdrom drevet det skal være det dobble af det du forsøger at brænde i