Avatar billede pyra Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:19 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

sti til mappe

Hvad er der galt her??

onClick=\"parent.midtframe.location=\'News.html\';parent.row1_2.location=\'news_folder/news_info.html\'\">News</a></td></tr>

den finder ikke mappen news_folder/news_info.html
WARUM???
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 11:23 #1
Måske ....

onClick=\"parent.midtframe.location=\'News.html\';parent.row1_2.location=\'/news_folder/news_info.html\'\">News</a></td></tr>

eller

onClick=\"parent.midtframe.location=\'News.html\';parent.row1_2.location=\'./news_folder/news_info.html\'\">News</a></td></tr>
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 11:23 #2
og ellers kan du vel bqare give den hele stien ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:24 #3
Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener at du skal skrive dette istedet for:

onClick=\"parent.midtframe.location=\'News.html\';parent.row1_2.location=\'./news_folder/news_info.html\'\">News</a></td></tr>

Altså du skal bare sætte (./) foran, da filen du henviser til ikke ligger i samme mappe.
Avatar billede pyra Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:29 #4
hmmm :-((
virker ikke...
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 11:35 #5
.. Heller ikke at bruge hele stien ???
Avatar billede pyra Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:41 #6
how???
den kører på en webserver
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 11:44 #7
eksempel:

onClick=\"parent.midtframe.location=\'News.html\';parent.row1_2.location=\'http://www.dinserver.dk/folder1/folder2/etc/news_folder/news_info.html\'\">News</a></td></tr>
Avatar billede pyra Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:48 #8
nope virker ikke :-((
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 11:54 #9
damn. ... så ved jeg det sq ikke - sorry
Avatar billede pyra Nybegynder
04. oktober 2001 - 11:55 #10
Dette her virker

onClick=\"parent.midtframe.location=\'News.html\';parent.row1_2.location=\'news_info.html\'\">News</a>

Men jeg vil flytte filen news_info.html til følgende mappe News_folder
hvordan skal stien se ud??

Avatar billede pyra Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:02 #11
hmm...
fandt ud af fejlen...
havde skrevet navnet på selve mappen forkert...
hehe

thx guys  :-D
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 12:03 #12
hmmm...!! ;-)
Avatar billede pyra Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:07 #13
nej sq...
nu virker det ikke igen.§§%#§\"%§\"#%§#%

<tr><td align=center><a href=\"#\" onClick=\"parent.midtframe.location=\'News.html\';parent.row1_2.location=\'\\news_folder\\news_info.html\'\">News</a></td></tr>

Der er et problem her et sted----  HVOR???
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. oktober 2001 - 12:10 #14
du addresserer enten absolut (rubbersoul 04/10 2001 11:44:07)
eller i forhold til den mappe hvor filen med koden ligger

server/  indeholder 4 mapper
mappe1/    mappe2/    mappe3/    mappe4/      hver indeholder 2
m11/ m12/  m21/ m22/  m31/ m32/  m41/ m42/

hvis filen med koden ligger i  m11  vil dens fulde navn være:

http://server/mappe1/m11/filmedkode.html

for at adressere filer i samme mappe skal der blot skrives filens navn.
<a href=\"andenfil.html\">tekst</a> hopper til:
http://server/mappe1/m11/andenfil.html

for at adressere filer \'ovenover\' skriver du ../ foran filnavn
<a href=\"../trediefil.html\">tekst</a> hopper til:
http://server/mappe1/trediefil.html

du kan også gå \'opad\' igen:
<a href=\"../../mappe3/m32/fjerdefil.html\">tekst</a> hopper til:
http://server/mappe3/m32/fjerdefil.html

en tredie mulighed er at starte med \'/\' den starter fra server/
<a href=\"/mappe4/femtefil.html\">tekst</a> hopper til:
http://server/mappe4/femtefil.html

\'./\' ? kender jeg slet ikke. har nogen et link?

mvh JakobA

Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2002 - 00:10 #15
JakobA -> jeg formoder at './' er arvet fra Linux, men det er bare et skud fra hoften ;-)