Avatar billede kimstaal Nybegynder
16. februar 2000 - 21:01 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Forskellige db´er og ASP

Hejsa eksperter!

Jeg skal til at lave et rimelig stort projekt. Jeg håber på et besøgstal på omkring tusind unikke brugere om dagen.
Sitet kommer til at bygge meget på en db, så det er rimelig vigtigt at den er hurtig.
Hvad er bedst Acces 97, Acces 2000 eller mySQL. Findes der andre db´er, som ikke koster en formue?
Jeg må hellere skrive at det selvf. skal laves i ASP, ellers skyder folk mig bare for at stille spm. i en forkert kategori.
Jeg  har hørt, at mySQL skulle være svær at kombinere med ASP…kan det be/afkræftes?
se iøvrigt: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=11368

Håber på et uddybende svar

Hilsen Kim
Avatar billede holmager Nybegynder
16. februar 2000 - 21:15 #1
har tidligere været involveret i et ASP + mySQl projekt og havde en del problemer, derfor er mit forslag:

Hvis ASP er et krav er valget nærmere mellem Access97 og Access2000, og jeg vil vælge 2000. da dennes support i databser er bedre.
MEN hvis hurtighed er et større krav bør du nok vælge SQL.
du kan evt. søge flere oplysninger om samarbejdet mellem ASP og mySQL på
www.learnasp.com
Avatar billede s Nybegynder
16. februar 2000 - 21:17 #2
Jeg vil mene at MySQL er den bedste og hurtigste databaseløsning.
Ellers har hørt at Access 2000 skulle være meget hurtigere end Access 97. Jeg kender ikke så meget til MySQL så jeg skal ikke kunne fortælle dig om det er sværere at programere ASP med disse databaser end med "amindelige" Accessdatabaser.
Avatar billede kimstaal Nybegynder
16. februar 2000 - 21:26 #3
holmager: SQL som i SQL-server?
Avatar billede s Nybegynder
16. februar 2000 - 22:02 #4
Jeg tror han mener MySQL...
Avatar billede zane Nybegynder
16. februar 2000 - 22:18 #5
SQL er klart hurtigst og bedst.
Avatar billede ortrak Nybegynder
16. februar 2000 - 23:24 #6
Access:
Plus: forholdvis hurtig. Billigt.
Minus: Så vidt jeg ved, kan access(97) kun klare 64 samtidige brugere af databasen

Access2000: Meget det samme, dog lidt hurtigere. Også billigt

mySQL: Er mere optimalt, hvis du programmerer i PHP3. Gratis

Microsoft SQL: Er klart den bedste løsning hvis ASP er obligatorisk og der er stor belastning. Prisen for en SQL server er dog 13.000,- , med mindre du kan "låne" en.

Umiddelbart kan du jo starte med Access2000, og hvis det overhovedet ikke holder, kan du blive nødt til at gå over til SQL server. Det kræver næsten ingen ændring i koden, og du kan bare konvertere din gamle db.

/ortrak
Avatar billede ml Nybegynder
01. april 2000 - 22:47 #7
>> ortrak..

Finder der udbydere som kan stille en MS SQL server til rådighed, så man ikke skal ud og bruge en masse penge på det.. (13000) ?
Avatar billede ortrak Nybegynder
03. april 2000 - 00:18 #8
Godt spørgsmål. Jeg skal prøve at finde ud af det. Jeg kan desuden fortælle dig at 13000 kr. faktisk ikke var korrekt. Jeg har lige indkøbt SQL Server 7.0 og jeg kom af med ca. 65.000 kr incl moms. Licensreglerne er lidt mærkelige - man betaler for hvor mange processorer man har i serveren. 22500 kr. per processor ex moms. samt nogle tusinde kroner for for selve softwaren....Ikke nogen billig affære...

/ortrak